archonmaritime2 crossworldmarine24f1 gac17

latscologo 

ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Εκτύπωση

Ever Given: Συμφωνία της Αιγύπτου με τον πλοιοκτήτη του Ever Given για να αποπλεύσει το πλοίο από την Αίγυπτο

06 Ιουλίου 2021.

evergivenpljul1Η Αίγυπτος θα απελευθερώσει το πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων Ever Given που τον Μάρτιο μπλόκαρε το κανάλι του Σουέζ, αφού κατέληξε σε συμφωνία αποζημίωσης με τους ιδιοκτήτες και τους ασφαλιστές του πλοίου.

Οι δύο πλευρές ανέφεραν ότι στο Ever Given θα επιτραπεί την Τετάρτη 7 Ιουλίου να εγκαταλείψει την Great Bitter Lake, μια μεγάλη λίμνη αλμυρού νερού στην Αίγυπτο που είναι μέρος του καναλιού του Σουέζ και εκει βρισκόταν το πλοίο μεχρι τωρα. Οι όροι της συμφωνίας δεν αποκαλύφθηκαν, αλλά η Αίγυπτος είχε απαιτήσει 550 εκατομμύρια δολάρια (397 εκατομμύρια λίρες).

Το μήκος 400 μέτρων (1.312 ft) Ever Given και βάρους 200.000 τόνων προσάραξε κατά μήκος του καναλιού εν μέσω ισχυρών ανέμων και απελευθερώθηκε έξι ημέρες αργότερα μετά από μια επιχείρηση διάσωσης που περιελάμβανε έναν στόλο ρυμουλκών και σκάφη βυθοκόρων, και κατά την διάρκεια του οποίου σκοτώθηκε ένα άτομο.

Το παγκόσμιο εμπόριο διακόπηκε καθώς εκατοντάδες πλοία έπρεπε να περιμένουν για να περάσουν από την υδάτινη οδό 193km (120 μίλια), η οποία συνδέει την Μεσόγειο με την Ερυθρά Θάλασσα και παρέχει την συντομότερη θαλάσσια σύνδεση μεταξύ Ασίας και Ευρώπης.

Το UK Club, το οποίο ασφαλίζει τον ιδιοκτήτη του Ever Given, Shoei Kisen, για ευθύνες έναντι τρίτων, ανακοίνωσε την Κυριακή ότι είχε συμφωνηθεί μια «επίσημη λύση» με την Αρχή του καναλιού του Σουέζ (SCA) για την επίλυση της διαφωνίας τους σχετικά με την αποζημίωση.

"Θα γίνουν προετοιμασίες για την απελευθέρωση του πλοίου και θα πραγματοποιηθεί σε εύθετο χρόνο εκδήλωση που θα σηματοδοτεί την συμφωνία στην έδρα της αρχής στην Ismailia" επίσης πρόσθεσε.

Η SCA δήλωσε ότι η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί την Τετάρτη, και ότι οι συμμετέχοντες θα μπορούν να παρακολουθούν το πλοίο που φεύγει από το κανάλι. Tο Ever Given πιθανότατα θα κατευθυνθεί από την λίμνη Great Bitter όπου βρίσκεται αγκυροβολημένο και υπό κράτηση στο λιμάνι του Ρότερνταμ.

Καμία από τις δύο πλευρές δεν αποκάλυψε το ποσό της αποζημίωσης, αλλά ο πρόεδρος της SCA Osama Rabie δήλωσε ότι θα λάβει ένα ρυμουλκό ως μέρος της συμφωνίας.

Η SCA αρχικά ζήτησε 916 εκατομμύρια δολάρια, συμπεριλαμβανομένων 300 εκατομμυρίων δολαρίων για μπόνους διάσωσης και 300 εκατομμυρίων δολαρίων για απώλεια φήμης. Ωστόσο, το UK Club απέρριψε το claim, χαρακτηρίζοντάς το ως «εξαιρετικά μεγάλο» και οτι «σε μεγάλο βαθμό δεν υποστηρίζεται».

Η SCA αργότερα μείωσε την απαίτηση της στα 550 εκατομμύρια δολάρια, αλλα σύμφωνα με πληροφορίες οι ιδιοκτήτες και οι ασφαλιστές προσφέρθηκαν να πληρώσουν 150 εκατομμύρια $.

Το πραγματικό τελικό ποσό δεν έχει ακόμη γίνει γνωστό.

Ο κ. Rabie είπε τον Μάιο ότι το Ever Given είχε αγωνιστεί να κρατήσει το πηδάλιο και προσάραξε παρά τις προσπάθειες των δύο ρυμουλκών συνοδείας επειδή κινούνταν με "πολύ υψηλή" ταχύτητα και το μέγεθος του πηδαλίου "δεν ήταν κατάλληλο".

Το UK Club είπε ότι ενώ οι ιδιοκτήτες και οι ασφαλιστές του Ever Given "αναγνωρίζουν πλήρως ότι η SCA δικαιούται αποζημίωση για τις νόμιμες αξιώσεις που προκύπτουν από αυτό το περιστατικό", ανησυχούσαν για τους ισχυρισμούς σύμφωνα με το bbc.

"Είναι σημαντικό να διευκρινιστεί ότι ενώ ο πλοίαρχος είναι τελικά υπεύθυνος για το πλοίο, η πλοήγηση στην διέλευση του καναλιού ελέγχεται από τους πιλότους του καναλιού Σουέζ και τις υπηρεσίες διαχείρισης κυκλοφορίας πλοίων του SCA. Τέτοιοι έλεγχοι περιλαμβάνουν την ταχύτητα της διέλευσης και την διαθεσιμότητα των ρυμουλκών συνοδείας. "

Η αξία των εμπορευμάτων μέσα στα 18.000 εμπορευματοκιβώτια του Ever Given εκτιμάται στα 775 εκατομμύρια δολάρια. Περιλαμβάνουν προϊόντα για μεγάλες πολυεθνικές εταιρείες όπως ο κινεζικός κατασκευαστής υπολογιστών Lenovo και η σουηδική εταιρεία επίπλων Ikea, καθώς και προϊόντα για μικρότερες επιχειρήσεις όπως η εταιρεία ρούχων Snuggy και η εταιρεία κατασκευής ποδηλάτων Pearson. Επίσης έχει ενα φορτίο ξυλείας, σανίδες για παρκέ αλλα και πολλά αλλα εμπορεύματα.

Το Ever Given προσάραξε στις 23 Μαρτίου αποκόπτοντας την κυκλοφορία στην Διώρυγα του Σουέζ από την οποία διέρχεται το 12% του παγκόσμιου εμπορίου.

Η διώρυγα παράμεινε αποκλεισμένη επί έξι ημέρες μέχρι τις 28 Μαρτίου και, σύμφωνα με την Αρχή της Διώρυγας, η Αίγυπτος απώλεσε 12 έως 15 εκατομμύρια δολάρια ημερησίως.

Συνολικά, 422 πλοία που μετέφεραν εμπορεύματα 26 εκατομμυρίων τόνων είχαν αποκλεισθεί τον Μάρτιο στην Διώρυγα του Σουέζ.

evergivenpljul3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

crossworldbanner

seanergymaritime1

dominicaconsulate

bvbanner2022

Ημερολόγιο

«  Μάρτιος 2024  »
ΔΤΤΠΠΣΚ
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

lapwingslogo

esmlogo24

ccslogo

bannerorion19 

hsw24banner1

secblue24

Αναζήτηση