archonmaritime2 crossworldmarine24f1 gac17

latscologo 

ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Εκτύπωση

Διώρυγα του Σουέζ: Πέρασαν όλα τα πλοία που ήταν σε αναμονή - Οικονομική ανάλυση και οι πρώτες εκτιμήσεις

04 Απριλίου 2021.

suezcanalploia4Όλα τα πλοία που ήταν σε αναμονή να περάσουν απο την διώρυγα του Σουέζ κατάφεραν και πέρασαν.

Αυτά τα πλοία, φορτηγά, containership και δεξαμενόπλοια είχαν αποκλειστεί λόγω της προσάραξης του πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων Ever Given και της καθυστέρησης μέχρι να ανοίξει παλι η δίοδος.

Σύμφωνα με την Αρχή της διώρυγας του Σουέζ και τα τελευταία 61 πλοία, από τα 422 που περιμέναν συνολικά πέρασαν και αυτά την διώρυγα.

«Ο ναύαρχος Οσάμα Ράμπια, πρόεδρος της Αρχής της διώρυγας του Σουέζ, ανακοίνωσε ότι το σύνολο των πλοίων σε αναμονή, μετά την προσάραξη του πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, με σημαία Παναμά, Ever Given πέρασαν την Διώρυγα του Σουέζ», σύμφωνα και με ανακοίνωση που εξέδωσε η Αρχή.

Η αλήθεια είναι οτι η παγκόσμια ναυτιλία είχε πρόβλημα και πριν την προσάραξη του πλοίου στο Σουέζ λόγω της πανδημίας καθώς ειχαν αρχίσει να εμφανίζονται ελλείψεις σε αγαθά και υψηλές τιμές.

Αλλά ακόμη και πριν το συμβάν με το Ever Given την περασμένη εβδομάδα, οι παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού ήταν στα όρια, καθιστώντας πολύ πιο ακριβή την μεταφορά εμπορευμάτων σε όλο τον κόσμο και προκαλώντας ελλείψεις σε όλα, από ποδήλατα γυμναστικής έως τυρί σε μια εποχή με άνευ προηγουμένου ζήτηση όπως επισημαίνουν αναλυτές του cnn business.

Ένα παρατεταμένο κλείσιμο της βασικής οδού μεταξύ Δύσης και Ανατολής θα είχε κάνει τα πράγματα πολύ χειρότερα. Ωστόσο, οι επιδράσεις θα μπορούσαν να διαρκέσουν μήνες και οι δαπανηρές καθυστερήσεις ή εκτροπές σε μεγαλύτερες διαδρομές θα συσσώρευαν πιέσεις σε επιχειρήσεις που είχαν ήδη αντιμετωπίσει ελλείψεις εμπορευματοκιβωτίων, συμφόρηση λιμένων και περιορισμούς χωρητικότητας.

Η προσάραξη του Ever Given έχει καθυστερήσει τις αποστολές καταναλωτικών αγαθών από την Ασία στην Ευρώπη και την Βόρεια Αμερική και τα γεωργικά προϊόντα κινούνται στην αντίθετη κατεύθυνση.

Από την Δευτέρα, περίπου 367 πλοία, συμπεριλαμβανομένων των πετρελαιοφόρων και δεκάδων πλοίων μεταφοράς εμπορευμάτων, περίμεναν να διέλθουν από το κανάλι, το οποίο διαχειρίζεται περίπου το 12% του παγκόσμιου εμπορίου.

"Υπήρξε μια μεγάλη σύγκλιση των περιορισμών στις αλυσίδες εφοδιασμού, όπως δεν έχω ξαναδεί", δήλωσε ο Bob Biesterfeld, Διευθύνων Σύμβουλος της C.H. Robinson, μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες logistics στον κόσμο. Τα σημεία συμφόρησης είναι ευρέως διαδεδομένα, επηρεάζοντας τις αεροπορικές, ωκεανικές και οδικές μεταφορές, δήλωσε ο Μπιέστερφελντ στο CNN Business σε συνέντευξή του. "Πραγματικά ήταν άνευ προηγουμένου."

Το Ever Given κλείνοντας την διώρυγα του Σουέζ την Τρίτη, εμπόδισε την κυκλοφορία σε μια κρίσιμη πλωτή οδό Ανατολής-Δύσης για την παγκόσμια ναυτιλία.

Το κόστος των φορτίων αυξάνεται

Περισσότερο από το 80% του παγκόσμιου εμπορίου κατ 'όγκο μεταφέρεται δια θαλάσσης και οι διαταραχές προσθέτουν δισεκατομμύρια δολάρια στο κόστος της εφοδιαστικής αλυσίδας. Σε παγκόσμιο επίπεδο, το μέσο κόστος μεταφοράς ενός εμπορευματοκιβωτίου 40 ποδιών αυξήθηκε από 1.040 $ τον περασμένο Ιούνιο σε 4.570 $ την 1η Μαρτίου, σύμφωνα με την S&P Global Platts.

Το κόστος αυτό αυξάνεται. Το Φεβρουάριο, τα έξοδα αποστολής εμπορευματοκιβωτίων για τις θαλάσσιες εισαγωγές αγαθών των ΗΠΑ ανήλθαν σε 5,2 δισεκατομμύρια δολάρια, σε σύγκριση με 2 δισεκατομμύρια δολάρια τον ίδιο μήνα το 2020, σύμφωνα με την S&P Global Panjiva.
Αυτά τα έξοδα θα μπορούσαν σύντομα να σημαίνουν υψηλότερες τιμές για τους καταναλωτές, προσθέτοντας ανοδική πίεση στον αυξανόμενο πληθωρισμό - ένα σενάριο εφιάλτη για τη Wall Street, η οποία είναι ήδη φοβισμένη ότι μια άνοδος των τιμών θα μπορούσε να αναγκάσει την Ομοσπονδιακή Τράπεζα να αυξήσει τα επιτόκια νωρίτερα από το αναμενόμενο. "Προς το παρόν, πολλά από αυτά τα κόστη βρίσκονται στις αλυσίδες εφοδιασμού", δήλωσε ο Chris Rogers, αναλυτής της S&P Global Panjiva. "Νομίζω ότι είναι αναπόφευκτο να μεταδοθεί στους καταναλωτές - απλώς θα χρειαστεί χρόνος", πρόσθεσε.

Ο κορονοϊός προκάλεσε καταστροφή στις παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού πέρυσι, καθώς τα lockdown έκλεισε προσωρινά τα εργοστάσια και διέκοψε την κανονική ροή του εμπορίου. Η οικονομική δραστηριότητα επιβραδύνθηκε δραματικά στην αρχή της πανδημίας και η ραγδαία ανάκαμψη του όγκου των συναλλαγών που ακολούθησε δημιούργησε πρόβλημα στις επιχειρήσεις.

Η αύξηση της κατασκευής και η φαινομενικά ασυγκράτητη ζήτηση από οικιακούς καταναλωτές για αγαθά όπως τηλεοράσεις, έπιπλα και ποδήλατα γυμναστικής έχει φτάσει στα όρια αναζήτησης τους προμηθευτές και δυσκολεύει τους καταναλωτές να βρουν τα προϊόντα που θα ήθελαν να αγοράσουν.

Οι κατασκευαστές αγωνίστηκαν επίσης να εξασφαλίσουν κρίσιμα εξαρτήματα. Οι μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως η Ford (F) και η Volkswagen (VLKAF), αναγκάστηκαν να αδράνουν τα εργοστάσια λόγω της έλλειψης τσιπ υπολογιστών που προκαλείται από την υψηλή ζήτηση για smartphone, συστήματα παιχνιδιών και άλλα τεχνολογικά gadget.
"Πριν από ένα χρόνο, το παγκόσμιο εμπόριο επιβραδύνθηκε καθώς η πανδημία Covid-19 έπληξε πρώτα την Κίνα και μετά εξαπλώθηκε παγκοσμίως", δήλωσε ο Gene Seroka, εκτελεστικός διευθυντής στο λιμάνι του Λος Άντζελες, σε μια παρουσίαση αυτόν τον μήνα. "Σήμερα, βρισκόμαστε στον έβδομο μήνα μιας ιστορικής απότομης αύξησης των εισαγωγών, λόγω της πρωτοφανούς ζήτησης των Αμερικανών καταναλωτών", πρόσθεσε.

Η αύξηση των εισαγωγών στις Ηνωμένες Πολιτείες και αλλού έχει οδηγήσει σε παγκόσμια έλλειψη εμπορευματοκιβωτίων. Τα πάντα, από τα αυτοκίνητα και τα μηχανήματα έως τα είδη ένδυσης και άλλα είδη καταναλωτή αποστέλλονται σε αυτά τα μεταλλικά κουτιά. Τα εργοστάσια που τα κατασκευάζουν βρίσκονται κυρίως στην Κίνα και πολλά από αυτά έκλεισαν νωρίς για την πανδημία, επιβραδύνοντας το ρυθμό με τον οποίο η χωρητικότητα ερχόταν σε ροή, σύμφωνα με τον Rogers αναλυτή της S&P Global Panjiva.

Οι εξαγωγές της Κίνας ανέκαμψαν αρκετά γρήγορα σε σύγκριση με τον υπόλοιπο κόσμο. Ταυτόχρονα, μεγάλες ναυτιλιακές εταιρείες είχαν ακυρώσει δεκάδες αποπλους για να ανταποκριθούν στην προηγούμενη χαλάρωση του εμπορίου.

Το αποτέλεσμα ήταν ότι τα κενά εμπορευματοκιβώτια συσσωρεύτηκαν σε όλα τα λανθασμένα μέρη και δεν μπορούσαν να ικανοποιήσουν την ξαφνική ζήτηση στην Ευρώπη και τη Βόρεια Αμερική για προϊόντα από την Ασία.

Η Hapag-Lloyd (HPGLY), μια από τις μεγαλύτερες εταιρείες μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο, έχει αναπτύξει περίπου 52 επιπλέον πλοία για να μεταφέρει εκατοντάδες χιλιάδες κενά εμπορευματοκιβώτια εκει που τα χρειάζονται περισσότερο. Σε πιο κανονικές στιγμές, θα υπήρχαν λιγότερο από 10.

Η εισροή εισαγωγών έχει επιδεινώσει τα προβλήματα στους πνιγμένους λιμένες, οι οποίοι αντιμετωπίζουν έλλειψη εργατικού δυναμικού λόγω του Covid-19 και μια επιβράδυνση των εργασιών που προκαλούνται από μέτρα κοινωνικής απόστασης και καραντίνες.

Οι εταιρείες έχουν μέχρι στιγμής πει ελάχιστα για το πώς σκοπεύουν να ανταποκριθούν στα ραγδαία ναύλα, αλλά υπάρχουν πρώιμες ενδείξεις ότι οι τιμές εισαγωγής αυξάνονται. Σύμφωνα με το Bureau of Labor Statistics, οι τιμές εισαγωγής στις ΗΠΑ σημείωσαν τη μεγαλύτερη μηνιαία αύξηση τους τον Ιανουάριο από τον Μάρτιο του 2012.

Ο βαθμός στον οποίο αυτό τροφοδοτεί τις τιμές καταναλωτή θα διαφέρει από το ένα προϊόν στο άλλο. Τα αγαθά που βασίζονται περισσότερο στα εισαγόμενα εξαρτήματα πιθανότατα θα κοστίσουν περισσότερο. Ταυτόχρονα, εάν το κόστος των εισαγόμενων αγαθών αυξηθεί σημαντικά ή αυτά τα προϊόντα καθίστανται λιγότερο άμεσα διαθέσιμα, αυτό θα μπορούσε να δώσει στους εγχώριους παραγωγούς περισσότερα περιθώρια αύξησης των τιμών, δήλωσε η Joanna Konings, οικονομολόγος της ING.

Επανέρχοντας στο συμβάν του Σουέζ η ΙΚΕΑ είχε πάνω από 100 εμπορευματοκιβώτια στο φορτηγό πλοίο μπλοκαρισμένο στο κανάλι Σουέζ, ανέφερε μια σουηδική εφημερίδα.

Η ΙΚΕΑ, η σουηδική εταιρεία επίπλων που δραστηριοποιείται σε τουλάχιστον 41 χώρες, έχει πάνω από 100 εμπορευματοκιβώτια με προϊόντα πάνω στο πλοίο κολλημένο στο Σουεζ, σύμφωνα με τη σουηδική εφημερίδα Svenska Dagbladet. Εάν συνεχιζόταν το μπλοκάρισμα, η εταιρεία είπε ότι θα μπορούσε να "δημιουργήσει περιορισμούς στην εφοδιαστική μας αλυσίδα".

Η ΙΚΕΑ δεν είναι η μόνη διεθνής εταιρεία που θα αντιμετώπιζε πρόβλημα αν συνεχιζόταν το κλείσιμο της διώρυγας.

Ο καφές, το χαρτί υγείας, τα θαλασσινά και πολλά άλλα αγαθά και προμήθειες θα μπορούσαν επίσης να μειωθούν σε ανεφοδιασμό εάν συνεχιζόταν η προσάραξη.

Με περίπου 12% του παγκόσμιου εμπορίου να περνά κάθε χρόνο, το κανάλι του Σουέζ είναι ένα από τα πιο σημαντικά και πιο συχνά στον κόσμο ναυτιλιακά δρομολόγια. Η ύπαρξη του τεχνητού καναλιού επιτρέπει ένα πολύ μικρότερο πέρασμα μεταξύ της Μεσογείου και της Ερυθράς θάλασσας: πριν από τη δημιουργία του καναλιού του Σουέζ, τα πλοία αναγκαζόντουσαν να ταξιδέψουν 15.000 μίλια γύρω από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας στην Νότια Αφρική για να φτάσουν στην Ευρώπη και τα περιβάλλοντα νερά.

Περίπου το 12% του παγκόσμιου εμπορίου, περίπου ένα εκατομμύριο βαρέλια πετρελαίου και περίπου το 8% του υγροποιημένου φυσικού αερίου διέρχονται καθημερινά από το κανάλι.

Το κόστος των απωλειών και των ζημιών που προκύπτουν από τo κλείσιμο του καναλιού του Σουέζ από το Ever Given είναι πιθανό να φτάσει τα 1 δισεκατομμύρια δολάρια (730 εκατομμύρια λίρες), δήλωσε η αρχή που διαχειρίζεται την πλωτή οδό.

«Το ποσό των ζημιών και των απωλειών, και η κατανάλωση των βυθοκόρων, θα υπολογιστεί. Η εκτίμηση είναι, θα φτάσουν ένα δισεκατομμύριο δολάρια και λίγο περισσότερο », δήλωσε ο πρόεδρος της Αρχής της Σουηδίας Canal, Osama Rabie, σύμφωνα με το Reuters.

Το Ever Given επανατοποθετήθηκε τη Δευτέρα μετά από σχεδόν μια εβδομάδα κολλημένο στο κανάλι του Σουέζ, εμποδίζοντας την ναυτιλιακή κίνηση στην ζωτικής σημασίας εμπορική διαδρομή. Η έρευνα σχετικά με τον τρόπο που προσάραξε το τεράστιο πλοίο εμπορευματοκιβωτίων ξεκίνησε την Τρίτη.

Μετά την ελευθέρωση του πλοίου, ο κ. Rabie είπε ότι η διαταραχή κόστισε την Αίγυπτο μεταξύ 12 εκατομμυρίων δολαρίων (8,7 εκατομμυρίων λιρών) και 15 εκατομμυρίων δολαρίων ημερησίως και μια έρευνα θα καθορίσει ποιος είναι υπεύθυνος για την πληρωμή του.

Ο Stephen Flynn, καθηγητής πολιτικών επιστημών στο Northeastern University, δήλωσε στο CNBC ότι αυτή η κλίμακα διαταραχής θα έχει επίδραση. Οι αναστατωτικές διαταραχές περιλαμβάνουν την συμφόρηση στα λιμάνια και τα πλοία που καθυστερούν για το επόμενο προγραμματισμένο ταξίδι τους. «Πρέπει να είναι τουλάχιστον 60 ημέρες πριν τα πράγματα διευθετηθούν και φαίνεται να είναι λίγο πίσω στο φυσιολογικό», δήλωσε ο καθηγητής Flynn.

Οι ασφαλιστές θα πάρουν μεγάλο μέρος της καρτέλας για τις απώλειες των κατόχων φορτίου του Ever Given, και τότε είναι πιθανό να περάσουν χρόνια σε δικαστήρια για να διεκδικήσουν όσα περισσότερα μπορούν από ιδιοκτήτες πλοίων και μεταφορείς.

 

 

 

 

 

 

 

 

seanergymaritime1

dominicaconsulate

bvbanner2022

Ημερολόγιο

«  Απρίλιος 2024  »
ΔΤΤΠΠΣΚ
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930

lapwingslogo

esmlogo24

ccslogo

bannerorion19 

hsw24banner1

secblue24

Αναζήτηση

digitship24