ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Εκτύπωση

Δελτίο τύπου Συνδέσμου Επιχειρήσεων Ναυπηγικής Βιομηχανίας

29 Οκτωβρίου 2019.

peramaergazomenΑκολουθεί δελτίο τύπου του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Ναυπηγικής Βιομηχανίας (Σ.Ε.ΝΑ.ΒΙ.): «Το ΟΧΙ της Επιτροπής Σχεδιασμού & Ανάπτυξης Λιμένων, ΝΑΙ σε πραγματικά αναπτυξιακές επενδύσεις».

Ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Ναυπηγικής Βιομηχανίας (Σ.Ε.ΝΑ.ΒΙ.) χαιρετίζει την τελευταία απόφαση (09-10-2019) της Επιτροπής Σχεδιασμού & Ανάπτυξης Λιμένων (Ε.Σ.Α.Λ.), της οποίας προεδρεύει ο Γενικός Γραμματέας Ναυτιλίας και Λιμενικών Υποδομών κ. Ευάγγελος Κυριαζόπουλος. Με την απόφασή της η ΕΣΑΛ δεν ενέκρινε την πρόταση του ΟΛΠ για έργα στον όρμο της Δραπετσώνας. Τα έργα αυτά θα κατασκευάζονταν στη θέση ναυπηγοεπισκευαστικών υποδομών, βάζοντας οριστικά ταφόπλακα στην Ναυπηγοεπισκευή, καταστρέφοντας 451 ναυπηγοεπισκευαστικές επιχειρήσεις και 1.500 δορυφορικές, με συνέπεια 15.000 νέους ανέργους και νεόπτωχες οικογένειες. Επιπρόσθετα, τα έργα αυτά θα υποβάθμιζαν δραματικά την ποιότητα ζωής χιλιάδων κατοίκων του Κερατσινίου και του Περάματος, μεταφέροντας σε ελάχιστη απόσταση από τα σπίτια τους, 24ωρης διάρκειας πολύ θορυβώδεις δραστηριότητες (container terminal).

Η προοπτική ενός τέτοιου «εγκλήματος», που ψευδώς προβαλλόταν σαν επενδυτικό «μάνα» εξ ουρανού, θα είχε δραματικές επιπτώσεις στο περιβάλλον, την απασχόληση και αρνητικό ισοζύγιο για την Εθνική Οικονομία. Δίκαια προκάλεσε τη κοινή αντίδραση των Ελληνικών Ναυπηγοεπισκευαστικών Επιχειρήσεων, της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, φορέων της Ναυτιλίας και των εργαζομένων. Η ηγεσία του υπουργείου Ναυτιλίας και η ΕΣΑΛ ανταποκρινόμενοι στις δίκαιες και έντονες ανησυχίες εργαζομένων, επιχειρήσεων, τοπικών κοινωνιών και εφαρμόζοντας τα οριζόμενα στη Σύμβαση Παραχώρησης και την Εθνική Νομοθεσία, δεν ενέκριναν, ούτε το συνολικό project του ΟΛΠ στο Όρμο της Δραπετσώνας, ούτε την αλλοίωση του αμιγώς Ναυπηγοεπισκευαστικού χαρακτήρα της Ναυπηγοεπισκευαστικής Βάσης Περάματος.

Το τέλος της διαδικασίας με την απόφαση της ΕΣΑΛ βρήκε μόνο νικητές. Νικητής είναι η ΕΣΑΛ και η ηγεσία του υπουργείου Ναυτιλίας, που έδειξαν κοινωνική ευαισθησία και οικονομικό ορθολογισμό, μακριά από δογματικές ιδεοληψίες για επενδύσεις, αντί οποιουδήποτε τιμήματος. Νικητές είναι οι Τοπικές Κοινωνίες, που διαφύλαξαν το αστικό περιβάλλον και την απασχόληση των κατοίκων τους. Νικητής είναι η Ναυτιλία, που διατήρησε θέσεις αναγκαίες για τον ελλιμενισμό και τις επισκευές των πλοίων της. Δικαιωμένη είναι η Ναυπηγοεπισκευή με τη διατήρηση των ζωτικής σημασίας Υποδομών της, στη Δραπετσώνα και το Πέραμα. Τέλος Νικητής είναι και ο ΟΛΠ, γιατί δεν θα λειτουργεί σε αρνητικό κοινωνικό περιβάλλον, προοπτική στην οποία τον οδηγούσε ένας παράλογος, αβασάνιστος σχεδιασμός του Master Plan. Τα κέντρα τέτοιων σχεδιασμών υποθάλπουν την αντιπαράθεση του ΟΛΠ με τις Ναυπηγοεπισκευαστικές Επιχειρήσεις, επιμένοντας να προωθούν τη δημιουργία «Παρα-Μητρώου» επιχειρήσεων κατά παράβαση της σχετικής νομοθεσίας. Η ειλικρινή συνεργασία του ΟΛΠ με τον κλάδο της Ναυπηγοεπισκευής στη βάση του αμοιβαίου οφέλους, προϋποθέτει την ακύρωση πρακτικών αντιπαράθεσης και την αποδυνάμωση των κέντρων, που τις προάγουν.

Μετά τις τελευταίες εξελίξεις τίποτα δεν είναι το ίδιο. Ο Κλάδος μας συσπειρώνεται όλο και περισσότερο για να αντιμετωπίσει κάθε είδους απαράδεκτες επιδιώξεις κατά των δίκαιων και νόμιμων δικαιωμάτων του.

 

Ο Πρόεδρος του Συνδέσμου

Κανακάκης Βασίλης