Εκτύπωση

INTERVIEW

31 Ιανουαρίου 2016.

ΔΙΟΓΕΝΗΣ  ΒΕΝΕΤΟΠΟΥΛΟΣ

 

 

VARIETY CRUISES: Νο1 Best Boutique Cruise Line Worldwide

 

diogenisvΟ Διογένης Βενετόπουλος είναι ο Εμπορικός Διευθυντής της VARIETY CRUISES από το 2012. Την εταιρεία ξεκίνησε ο παππούς του Διογένης Βενετόπουλος λίγο μετά τον πόλεμο δουλεύοντας τα small ship cruises που λέμε σήμερα, η οποία τότε ήταν μια αγορά η οποία δεν υπήρχε καν.

Ο Διογένης Βενετοπουλος εργάζεται στην εταιρεία από το 1999 πρώτα ως Port Engineer Assistant και στη συνέχεια ως Port Captain και ως Sales Manager ενώ υπήρξε στην θέση του Διευθύνοντος Συμβούλου στην εταιρεία τους στο Λονδίνο για δύο χρόνια από το 2010 έως το 2012. Ο Διογένης Βενετόπουλος είναι κάτοχος MSc στην Ναυτιλιακή Διοίκηση Επιχειρήσεων από το SBE, ενώ μιλάει ελληνικά, αγγλικά, και γερμανικά. Επίσης κατέχει την θέση του Γενικού Γραμματέα στην Ένωση Πλοιοκτητών Ελληνικών Σκαφών Τουρισμού.

Οι αναμνήσεις πολλές από τον παππού του και από τον πάτερα του Λάκη Βενετόπουλο. Θυμάται όταν ήταν μικρό παιδί και πήγαινε στο γραφείο τους στην Αμαλίας τότε όπου στον πάνω όροφο ήταν ο παππούς του και στον κάτω όροφο ήταν ο πατέρας του.

Θυμάται αργότερα ότι είχε πάρει ο πατέρας του έναν μικρό χώρο με μόνο δυο άτομα και ασχολήθηκε να αναπτύξει την εταιρεία ZEUS CRUISES προσφέροντας μικρές κρουαζιέρες στην Ελλάδα και που σήμερα λέγεται VARIETY CRUISES ένα όνομα με πιο διεθνή απήχηση και επειδή έχουν μεγαλώσει τον στόλο τους και επειδή η εταιρεία δεν σε ταξιδεύει μόνο στην Ελλάδα αλλά πλέον σε όλον τον κόσμο.

Στην VARIETY CRUISES σήμερα ανήκουν 11 MEGA YACHTS 4-5 αστέρων χωρητικότητας μέχρι 72 επιβατών. Τα πλοία φέρουν στη πλειοψηφία τους Ελληνική σημαία ενώ το σύνολο των αξιωματικών και προϊσταμένων όλων των τμημάτων είναι αποκλειστικά Έλληνες. Τα πλοία της εταιρείας έχουν ναυπηγηθεί στη χώρα μας από Ελληνικά χέρια.

Η VARIETY CRUISES προσφέρει σε ταξιδιώτες από όλο τον κόσμο την μέγιστη εμπειρία κρουαζιέρας με μικρά πλοία στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.

Πρόσφατα η εταιρία VARIETY CRUISES αναδείχθηκε Νο1 στον παγκόσμιο διαγωνισμό της USA TODAY BEST OF 10 ως η καλύτερη BOUTIQUE CRUISE LINE WORLDWIDE. Η εφημερίδα επέλεξε από όλες τις σχετικές με τον κλάδο αντίστοιχες εταιρίες παγκοσμίως τις 20 καλύτερες και ζήτησε από τους αναγνώστες της να επιλέξουν την καλύτερη.

Στον διαγωνισμό συνυποψήφιοι ήταν κολοσσιαία ονόματα της διεθνούς αγοράς κρουαζιέρας όπως οι: SEABOURN, CRYSTAL, WINDSTAR, SEA CLOUD, LINDBLAD-NATIONAL GEOGRAPHIC, SEA DREAM YACHT CLUB, STAR CLIPPERS, SILVERSEAS, PONANT, INTERNATIONAL EXPEDITIONS, REGENT SEVEN SEAS PAUL GAUGUIN και άλλες.

Ο Διογένης Βενετόπουλος επισημαίνει πως: «αγωνιζόμαστε να αναδείξουμε έναν ιδιαίτερο τρόπο ταξιδιού και κρουαζιέρας σε όλον τον κόσμο».

Στην ερώτηση τι σας δίνει κίνητρο: «κίνητρο μας δίνει η αγάπη για αυτό το μοναδικό και ιδιαίτερο προϊόν το οποίο προσφέρουμε».

Τι ένιωσε για το βραβείο: «ένιωσα μεγάλη συγκίνηση για τον αγώνα που κάνουμε τόσα χρόνια ώστε να φτάσουμε σε αυτήν τη στιγμή να είμαστε η καλύτερη BEST BOUTIQUE CRUISE LINE WORLDWIDE».

 

 

diogenisgeorgiaf

Συνέντευξη στην Γεωργία Ερμίδη

 

-Η εταιρεία σας Variety Cruises αναδείχτηκε νικήτρια της αμερικανικής εφημερίδας USA TODAY στον μεγάλο διαγωνισμό της κρουαζιέρας και αυτή η διάκριση αποτελεί μια ιδιαίτερη τιμή τόσο για τον τόπο μας όσο και για την εταιρεία σας καθώς επίσης και για την Ένωση Πλοιοκτητών Ελληνικών Σκαφών Τουρισμού. Και ιδιαίτερα για την χώρα και τον τουρισμό μας.

Το γεγονός ότι αναδειχτήκατε η καλύτερη, η κορυφαία BOUTIQUE CRUISE LINE WORLDWIDE ανάμεσα σε ονόματα της διεθνούς αγοράς κρουαζιέρας και βγήκατε εσείς πρώτοι τι σημαίνει αυτό για εσάς;

 

-Κατ’ αρχάς αυτό είναι μια ιδιαίτερη διάκριση για εμάς γιατί ξεκινήσαμε στον τουρισμό από το 1948 μετά τον πόλεμο και κάναμε τις πρώτες κρουαζιέρες με σκάφος στα ελληνικά νησιά το 1969. Από το 1969 μέχρι και σήμερα, δηλαδή σχεδόν 50 χρόνια, αγωνιζόμαστε να αναδείξουμε έναν ιδιαίτερο τρόπο ταξιδιού και κρουαζιέρας σε όλον τον κόσμο. Όταν αυτό το ξεκίνησε ο παππούς μου ο Διογένης ο Βενετόπουλος ως small ship cruises, όπως το λέμε σήμερα, τότε ήταν μια αγορά η οποία δεν υπήρχε καν. Ο κόσμος δεν το γνώριζε, δεν υπήρχε αγορά και δεν υπήρχε και πελάτης τότε ο οποίος να ήξερε ότι «ψάχνω ένα μικρό κρουαζιερόπλοιο». Εδώ και 50 χρόνια αυτό τώρα έχει αλλάξει και πλέον υπάρχουν και πολλοί άλλοι παίχτες και ανταγωνιστές στην αγορά του small ship cruises η αγορά μικρής κρουαζιέρας.

Εμείς προσπαθούμε εδώ στην Ελλάδα με την πανέμορφη πολυνησία της Ελλάδας, την ιστορία της Ελλάδας, να αναδείξουμε και τις ελληνικές ομορφιές και τα ελληνικά νησιά, και τις ιδιαιτερότητες του κάθε ελληνικού νησιού.

Κάποια από τα ελληνικά νησιά είναι πολύ γνωστά όπως είναι η Μύκονος, όπως είναι η Σαντορίνη, η Κρήτη αλλά υπάρχουν και πολλά άλλα νησιά στα οποία μπορεί να πάει κάποιος μόνο με μικρό πλοίο όπως είναι η Φολέγανδρος, όπως είναι η Σίφνος, η Τήνος, νησιά τα οποία δεν είναι τόσο γνωστά και στα οποία ο κόσμος μπορεί να πάει μόνο με μικρό πλοίο.

Πλέον έχουμε αναπτυχτεί σε παγκόσμιο επίπεδο με κρουαζιέρες στην Κούβα, όπου έχουμε ήδη δυο πλοία για του χρόνου τρία πλοία, στα Κανάρια Νησιά όπου έχουμε τώρα ένα πλοίο, στις Σεϋχέλλες όπου έχουμε αφήσει ένα πλοίο όπου όλο το χρόνο να κάνει κρουαζιέρες εκεί πέρα, σε ιδιαίτερα νησιά όπως το Κάπο Βέρντε, άγνωστα νησιά, στην Κόστα Ρίκα, Μαδαγασκάρη, Δυτική Αφρική και στον Παναμά. Το καλοκαίρι κάνουμε κρουαζιέρες στην Κροατία, στο κομμάτι της Αδριατικής, Κροατία, Μαυροβούνιο, Αλβανία και πιάνουμε και τα Ιόνια νησιά. Και θα μας βρεις βεβαίως σε πολλές γωνίες του κόσμου όπως είναι η Ιταλία, όπως είναι η Γαλλία, όπως είναι το Μόντε Κάρλο και το ότι αναδειχτήκαμε πλέον ως η καλύτερη BOUTIQUE CRUISE LINE WORLDWIDE μας τιμάει ιδιαίτερα διότι η ψηφοφορία αυτή βγήκε από τους πελάτες μας που παρότι δεν κινούμε τόσο μεγάλο όγκο πελατών λόγω του μεγέθους των πλοίων μας δείχνει ότι οι πελάτες μας πραγματικά καθήσανε και πήραν τον χρόνο να μας ψηφίσουν έτσι που είναι πολύ ιδιαίτερο για εμάς. Και επίσης σημαντικό για μια ελληνική εταιρεία που κατά κύριο λόγο έχουμε έλληνες εργαζόμενους στα πλοία, ελληνικά πληρώματα, και τα πλοία μας κατασκευάζονται εξ’ ολοκλήρου στην Ελλάδα.

diogenisve

Είμαστε η μόνη εταιρεία κρουαζιέρων και yachting πουσήμερα κάνει κατασκευές πλοίων στις Ελληνικές ναυπηγοεπισκευαστικές ζώνες όχι απλά επισκευές ή μετασκευές που τις κάνουν όλοι αλλά κατασκευές. Και βλέπεις πλοία μοναδικά, όπως το Voyager, που είναι σχεδόν 80 μέτρα πλοίο για σχεδόν 80 επιβάτες να κατασκευάζονται στην Ελλάδα, να ζει όλη η ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη από αυτές τις κατασκευές τις οποίες κάνουμε, τα περισσότερα μας τρόφιμα, εφόδια, προμήθειες όλα να είναι από Ελλάδα, πραγματικά προσφέρουμε σε αυτόν τον τόπο και μια τέτοια διάκριση ως BESTBOUTIQUE CRUISE LINE WORLDWIDE πραγματικά προβάλει και την Ελλάδα και μια ελληνική εταιρεία σε μια εποχή που το έχουμε μεγάλη ανάγκη να ακουγόμαστε θετικά και να ακούγεται κάτι θετικό για τους έλληνες γιατί εμείς οι έλληνες είμαστε έξυπνοι, είμαστε δημιουργικοί, είμαστε παραγωγικοί και θα πρέπει αυτό να ακούγεται και διεθνώς.

 

-Μιλήστε μου για την εταιρεία σας.

 

-Την εταιρεία μας ξεκίνησε το 1948 υπό το όνομα ΖΕΥΣ ο παππούς μου Διογένης Βενετόπουλος, σαν γραφείο εισερχόμενου τουρισμού, το 1968 σαν πραγματικός οραματιστής που ήταν κατασκεύασε το πρώτο καΐκι τον «Ποσειδώνα» που έκανε κρουαζιέρες στα Ελληνικά Νησιά και έτσι ξεκίνησε η ιστορία μας στις μινι Κρουαζιέρες ή όπως ονομάζετε σήμερα διεθνώς “small ship cruises” πριν από σχεδόν μισό αιώνα.

Μπαίνοντας στη δουλειά μας ο πατέρας μου, Λάκης Βενετόπουλος παθιάστηκε με τις μικρές κρουαζιέρες και αποφάσισε ότι ήθελε να ασχοληθεί μόνο με αυτό το αντικείμενο όπου και πραγματικά έχει καταφέρει να μεγαλοδημιουργήσει δημιουργώντας μια από τις πιο γνωστές εταιρείες στο κόσμο παρά τις τεράστιες δυσκολίες και εμπόδια τα οποία έχει ένας επιχειρηματίας στην Ελλάδα με ένα καθεστώς το οποίο μόνο τροχοπέδη έχει υπάρξει στη ανάπτυξη μας.

Ο στόλος της Variety Cruises σήμερα αποτελείται από 11 μίνι κρουαζιερόπλοια με χωρητικότητα από 17 μέχρι 36 καμπίνες και 3 πολυτελή yachts.

varietycruises

 

Είμαστε ελληνική εταιρεία, τα πλοία μας έχουν ελληνικές σημαίες σε μια εποχή οπου κανείς πλέον δεν υψώνει την ελληνική σημαία στα πλοία του γιατί δυστυχώς δεν έχουμε μια ανταγωνιστική σημαία και δεν βοηθάμε τους επιχειρηματίες και δεν τους προσελκύουμε με τρόπους ώστε να αποφασίζουν να έχουν την ελληνική σημαία στα πλοία τους. Εμείς επειδή θες είμαστε πατριώτες, επειδή αγαπάμε την χώρα μας έχουμε αποφασίσει και έχουμε κρατήσει την ελληνική σημαία για όσο μπορούμε. Εύχομαι και η τωρινή κυβέρνηση να καταλάβει ότι είναι πολύ απλό για έναν επιχειρηματία, για μια ναυτιλιακή, να υψώσει μια άλλη σημαία στα πλοία της και πλέον να μην υπάρχει ανάγκη ούτε για έλληνες εργαζόμενους επάνω στα πλοία, ούτε για οποιοδήποτε έσοδο να έρχεται στην Ελλάδα βάζοντας μια σημαία άλλης χώρας ευρωπαϊκής ή μη.

Πραγματοποιούμε κρουαζιέρες στην Ελλάδα, Τουρκία, Αδριατική, Κούβα, Κόστα Ρίκα, Παναμά, Κανάρια, Κάπο Βέρντε, Σεϋχέλλες, Μαδαγασκάρη, Γαλλία, Ιταλία, Δυτική Αφρική. Σε αυτό το σημείο θέλω να τονίσω ότι έχοντας γυρίσει ένα μεγάλο κομμάτι του κόσμου είτε σε ταξίδια πωλήσεων με τους διάφορους τουριστικούς οργανισμούς, είτε σε ταξίδια έρευνας για νέους προορισμούς κρουαζιερών, ότι εμείς οι Έλληνες έχουμε το προνόμιο να ζούμε στην ομορφότερη «γειτονιά» του κόσμου. Δεν υπάρχει άλλη χώρα στο κόσμο όλο που να έχει τη πολυνησία μας, την ιστορία, τη φιλοξενία, το κλίμα και τον Δυτικό πολιτισμό.

Λόγω της μεγάλης κρίσης που μαστίζει τη Ελλάδα τα τελευταία χρόνια και λόγω του ότι είμαστε μια Ελληνική Εταιρεία έχουμε βγάλει κάποιες πολύ μεγάλες εκπτώσεις που αγγίζουν το 40% για τους Έλληνες που θα θελήσουνε να πάνε διακοπές μαζί μας, και θα μπορούσαν να απευθυνθούνε στο γραφείο ταξιδίων που συνεργάζονται ή και σε εμάς κατευθείαν για οποιαδήποτε άλλη πληροφορία.

 

-Θα ήθελα να μου πείτε επειδή μου είπατε πριν ότι ξεκίνησε η εταιρεία από τον παππού σας πείτε μου ποιο κομμάτι της οικογενειακής σας ιστορίας θέλετε να μας αφηγηθείτε και που θεωρείτε ιδιαίτερα σημαντικό.

 

-Εγώ μπορώ να σου πω ότι από μωρό παιδί το όνειρο μου ήταν να ασχοληθώ με την δουλειά μας. Είναι μια δουλειά η οποία πραγματικά προσφέρει χαμόγελο στον κόσμο σε μια εποχή που το έχει τόσο ανάγκη, μια δουλειά η οποία προσφέρει μεγάλη χαρά και στους εργαζόμενους στις εταιρείες μας γιατί είμαστε μια οικογενειακή επιχείρηση που βλέπεις ότι πολλοί από τους εργαζόμενους μας έχουν ξεκινήσει την σταδιοδρομία τους εδώ πέρα και την έχουν τελειώσει μαζί μας που είναι πραγματικά πολύ ιδιαίτερο να ξέρεις ότι άνθρωποι έχουν ξεκινήσει από ναύτες στην εταιρεία και καταλήξανε να φύγουν αξιωματικοί από την εταιρεία και να συνταξιοδοτηθούν από εμάς.

galileoship

Εργαζόμενοι εδώ μέσα στο γραφείο και στα πλοία μας δουλεύουνε 30 χρόνια μαζί μας. Θυμάμαι όταν ήμουν μικρό παιδί και πήγαινα στο γραφείο μας στην Αμαλίας τότε όπου στον πάνω όροφο ήταν ο παππούς μου και στον κάτω όροφο ήταν ο πατέρας μου και θυμάμαι ότι τότε το μεγάλο κομμάτι της δουλειάς μας ήταν η πρακτόρευση, που ήμασταν γενικοί πράκτορες από μεγάλους tour operator του εξωτερικού, και θυμάμαι ότι ο πατέρας μου επέλεξε να ασχοληθεί με ένα μικρό κομμάτι της δουλειάς μας τότε που ήταν οι κρουαζιέρες με μικρά σκάφη,  καΐκια τότε. Και πραγματικά θυμάμαι ότι είχε πάρει ο πατέρας μου έναν μικρό χώρο σε έναν πιο κάτω όροφο όπου ήταν μόνο δυο άτομα και ασχολήθηκε να αναπτύξει αυτό το κομμάτι που τότε λεγόταν Zeus Cruises, σήμερα λεγόμαστε Variety Cruises, όταν αποφασίσαμε πριν από κάποια χρόνια να αλλάξουμε το όνομα της εταιρείας για να αποκτήσει μια πιο διεθνή απήχηση και επειδή έχουν μεγαλώσει τα πλοία, έχουν γίνει πολύ πιο μοντέρνα και το όνομα να μην σε πηγαίνει μόνο στην Ελλάδα επειδή ταξιδεύουμε σε όλον τον κόσμο πλέον. Και μια από τις μεγάλες στιγμές της ζωής μου είναι που έβλεπα τον πατέρα μου να έχει αποφασίσει να δώσει την ζωή του στο κομμάτι της μικρής κρουαζιέρας που τότε και εγώ αποφάσισα ότι αυτό είναι το πράγμα με το οποίο θέλω να ασχοληθώ. Βεβαίως έχουν υπάρξει πάρα πολλές στιγμές στην ζωή μας που έχω νοιώσει πολύ υπερήφανος με κάθε καθέλκυση καινούργιου πλοίου μας πραγματικά νοιώθεις μια ιδιαίτερη περηφάνια κάθε φορά που κατασκευάζουμε κάποιο νέο πλοίο.

 

-Που πέφτει στο νερό;

 

-Που πέφτει στο νερό είναι μια πολύ ιδιαίτερη στιγμή δηλαδή πλέον εγώ έχω ζήσει αρκετές καθελκύσεις νέων πλοίων και είναι πάρα πολύ ιδιαίτερη στιγμή.

 

-Θέλετε να μας πείτε πόσα πλοία διαθέτει η εταιρεία; Και ποιο είναι το πρόγραμμα υπηρεσιών σας για το 2016;

 

-Η εταιρεία σήμερα διαθέτει τον μεγαλύτερο στόλο σε αριθμό μικρών πλοίων στον κόσμο σε σχέση με όλους τους ανταγωνιστές μας και έχουμε αυτήν την στιγμή 12 πλοία τα οποία ταξιδεύουν ανά τον κόσμο. Ταξιδεύουν στην Ελλάδα, ταξιδεύουν στην Αδριατική, ταξιδεύουν στις Σεϋχέλλες, ταξιδεύουν στην Ιταλία, ταξιδεύουν στην Κούβα, στα Κανάρια νησιά, στην Κόστα Ρίκα, στο Cape Verde, έχουμε ταξιδέψει σε μέρη πραγματικά παρθένα όπως είναι κάποια ποτάμια της δυτικής Αφρικής όπου μπαίνουν μοναχα τα πλοία μας. Έχουμε προσφέρει πολλά σε διάφορες χώρες όχι μόνο στην Ελλάδα, στην Αφρική έχουμε χτίσει σχολεία σε μέρη που δεν υπήρχαν σχολεία και έπρεπε τα παιδιά να περπατανε 5 με 6 ώρες την ημέρα για να πάνε στο σχολείο.

 

-Χτίσατε σχολεία στην Αφρική;

 

-Χτίσαμε ολόκληρες αίθουσες σχολείων, βάζαμε τις πρώτες ύλες εμείς και ο κόσμος κάθισε και έκτισε τις τάξεις αυτές, αγοράσαμε μετά τα θρανία κτλ και τα παιδιά ειχανε ένα μέρος να πάνε.

 

-Τι ξεχωρίζετε ως πιο σημαντικό στην ζωή;

 

-Θεωρώ ως πιο σημαντικό στην ζωή την οικογένεια και θεωρώ ότι πάρα πολύ σημαντικό είναι ο καθένας μας να προσφέρει στην κοινωνία όσο μπορεί ο καθένας. Μπορεί ο καθένας μας να προσφέρει λίγο ή πολύ.

 

-Ένα πετραδάκι.

 

-Ένα πετραδάκι να μπορεί να προσφέρει ο καθένας στην κοινωνία μας είναι ιδιαίτερη στιγμή και ιδιαίτερη χαρά και ένα καθήκον που όλοι μας έχουμε.

 

-Όσον αφορά τον κλάδο σας ποια είναι κατά την γνώμη σας τα σημαντικότερα προβλήματα που αντιμετωπίζει.

 

-Ο κλάδος μας αποτελείται από τα μικρά σκάφη τα λεγόμενα perboatτα οποία είναι σκάφη χωρίς πλήρωμα μέχρι τα σκάφη τα crewτα οποία μπορεί να είναι από κάποιο motor sailor ξύλινο σκάφος και ως ένα μεγάλο motor yacht 30, 40 ,πενήντα μέτρα το οποίο είναι στο πολύ πολυτελές κομμάτι της αγοράς έως τα δικά μας σκάφη που είναι μικρά κρουαζιερόπλοια μέχρι 99 άτομα. Σύνολο υπάρχουν 3.200 σκάφη τα οποία ανήκουν στην Ένωση μας τα οποία θα έπρεπε να είναι και πολλά παραπάνω αλλά καθ’ όλη την διάρκεια της ύπαρξης του κλάδου δεν είναι ανταγωνιστικά σε σχέση με τις γείτονες χώρες. Μπορώ να σου πω ότι εγώ θυμάμαι ότι τις εποχές που είχαμε σκάφη τα οποία ήταν σαν τις τουρκικές γολέτες ανάλογα η Τουρκία για το σκάφος το τούρκικο απαιτούσε έναν skipper, που είναι ένα δίπλωμα που μπορεί να βγάλει ο καθένας μας με ένα μικρό ποσό και σε δυο εβδομάδες περίπου κάποιος βγάζει δίπλωμα skipper, και εμείς εδώ πέρα όταν το τουρκικό το σκάφος απαιτούσε έναν skipper εμείς θέλαμε έναν καπετάνιο τάξεως β’ ή τάξεως γ’ που σημαίνει ένας άνθρωπος ο οποίος έχει πάει στην σχολή εμποροπλοιάρχων και θέλαμε έναν διπλωματούχο μηχανικό σχολής, θέλαμε δυο ναύτες και ένα ναυτόπαιδο.

Και έχουμε κληθεί εμείς τόσα χρόνια να ανταγωνιζόμαστε επί άνισους όρους. Σήμερα έχουμε φτάσει το ΦΠΑ μας να είναι στα ύψη όταν χώρες όπως η Τουρκία έχουν μηδέν τα εκατό ΦΠΑ.

 

-Δεν υπάρχει δηλαδή υγιής ανταγωνισμός.

 

-Δεν υπάρχει υγιής ανταγωνισμός ακριβώς όπως το λες. Αυτό είναι κάτι για το οποίο αγωνιζόμαστε πάρα πολλά χρόνια εμείς θέλουμε να μπορούμε να ανταγωνιζόμαστε επί ίσοις όροις. 'Ισοις όροις στο κομμάτι των συνθέσεων, ίσοις οροις στο κομμάτι φορολογίας. Είναι πραγματικά στενάχωρο σε μια χώρα όπως η Ελλάδα με την πολυνησία της, με 16.000 χιλιόμετρα ακτογραμμή, να μην μπορούμε να έχουμε τον μεγαλύτερο κλάδο θαλάσσιου τουρισμού στον κόσμο. Θα μπορούσαμε να έχουμε ναυπηγεία να δουλεύουν μερονηχτίς να κατασκευάζουν και να επισκευάζουν σκάφη τα οποία θα δραστηριοποιούνται μονάχα στον θαλάσσιο τουρισμό. Αυτήν την στιγμή λογω της δυσκολίας της οποίας έχει ο κλάδος ούτε οι ναυπηγοεπισκευαστικές ζώνες δουλεύουν αρκετά, ούτε κατασκευές σκαφών υπάρχουν νέες πέρα από ελάχιστες που μπορώ να σου πω ότι είμαστε μόνο εμείς. Υπάρχουν κάποιες επισκευές σκαφών αλλά ο κλάδος θα μπορούσε να είναι τεράστιος, θα μπορούσαν να υπάρχουν κατασκευές σκαφών, θα μπορούσαν να υπάρχουν πολλά περισσότερα σκάφη, θα μπορούσαν να δουλεύουν μικρά ναυπηγεία, θα μπορούσαν να δουλεύουν καραβομαραγκοί, πραγματικά εργασίες που πατροπαράδοτα είναι ελληνικές τέχνες οι οποίες σήμερα βλέπουμε να πηγαίνουν χαμένες. Βλέπουμε τέχνες που κουβάλαγαν από γενιά σε γενιά στα μικρά ναυπηγεία πλέον να μην τις γνωρίζει ο Έλληνας. Και να πρέπει να εισάγεις από την Αίγυπτο κάποιον για να σου καλαφατίσει ας πούμε ένα σκάφος. Αυτό που ζητάμε από την κυβέρνηση είναι να στηρίξει τον κλάδο μας, να μας βοηθήσει να ανταγωνιστούμε επί ίσοις όροις και να μας βάλει και στα αναπτυξιακά προγράμματα στα οποία δυστυχώς μέχρι τώρα πάντα μας αφήνουν απ έξω.

 

-Δηλαδή το κράτος δεν στηρίζει τον κλάδο σας αρκετά;

 

-Το κράτος έχει υπάρξει βασικά ένα τροχοπέδη στην ανάπτυξη του κλάδου. Παρ’ όλους τους αγώνες που έχουμε κάνει και παρ’ όλη την μεγάλη δυναμική που έχει δείξει στο παρελθόν ο κλάδος μας και την δυναμική ανάπτυξη και δυνατότητα για το μέλλον δεν μας έχει στηρίξει.

 

-Υπάρχουν πιθανές κρατικές παρεμβάσεις που πιστεύεται θα βοηθούσαν στην ανάπτυξη του κλάδου σας; Ποιες είναι αυτές;

 

-Οι κρατικές παρεμβάσεις οι οποίες θα έπρεπε να υπάρχουν είναι: Πρώτον στο κομμάτι της φορολογίας, που δεν γίνεται να υπάρχουν χώρες ευρωπαϊκές οι οποίες να έχουν πολύ χαμηλότερα ποσοστά και εμάς σήμερα να μας ζητανε το υψηλότερο κομμάτι του ΦΠΑ. Πέραν τούτου εν μέσω σεζόν περσινής υπήρξε η αύξηση της φορολογίας, τώρα υπάρχουν φήμες οι οποίες λένε ότι θα υπάρξει άρση του αφορολόγητου στον κλάδο μας. Γιατί υπάρχει το ΦΠΑ και ο φόρος. Και αυτήν την στιγμή θα κληθούμε να πληρώσουμε ένα μεγάλο κομμάτι φορολογίας που σίγουρα θα αποτρέψει πάρα πολλούς πιθανούς επενδυτές από το να συνεχίσουν να ασχολούνται με την δουλειά μας και το μόνο που θα καταφέρει η κυβέρνηση θα είναι όλοι οι πλοιοκτήτες στον θαλάσσιο τουρισμό να αλλάξουν τη σημαία στα σκάφη τους και να πάψει να κυματίζει η Ελληνική σημαία στα Ελληνικά νερά. Θα πρέπει οπωσδήποτε να μπούμε στα ευρωπαϊκά αναπτυξιακά προγράμματα.

 

-Όσον αφορά τα ποσοστά τουρισμού πόσο πιστεύεται εκμεταλλευόμαστε την γεωγραφική μας θέση και τα τοπία όσον αφορά την προσέλκυση τουριστών; Που σίγουρα θα μπορούσαν να έρχονται περισσότεροι τουρίστες στην χώρα μας.

 

-Μέσα στο πέρασμα των χρόνων έχουμε χάσει πάρα πολλά στοιχήματα. Ένα τεράστιο στοίχημα που έχουμε χάσει είναι εδώ πέρα στην πρωτεύουσα μας στην Αθήνα δεν υπάρχει σχεδόν καμία ή πάρα πολύ λίγες charter πτήσεις. Κάποτε όλοι οι ευρωπαίοι operator Γερμανοί, Άγγλοι ερχόντουσαν με πτήσεις charter στην Αθήνα. Πλέον στην Αθήνα δεν παταει ούτε Γερμανική πτήση charter, ούτε Αγγλική πτήση charter. Οι φόροι είναι πάρα πολύ υψηλοί και η Αθήνα έχει αφεθεί να μαραζώνει ενώ θα μπορούσε να είναι ένας από τους μεγαλύτερους προορισμούς διακοπών για τους ευρωπαίους. Και πλέον υπάρχουν μόνο πτήσεις όπως είναι η Aegean, η Lufthansa, η British Airways, που έρχονται στην Αθήνα. Αυτό είναι ένα μεγάλο στοίχημα που έχουμε χάσει, ευτυχώς έχουν αρχίσει κάπως να αναπληρώνουν οι low cost αεροπορικές κάπως αυτό το κενό. Πέραν τούτου μες στην πάροδο των χρόνων έχουμε τον ΕΟΤ ο οποίος ΕΟΤ θα μπορούσε να έχει κάνει πολλά παραπάνω. Θα μπορούσαμε να είμαστε πολύ πιο δραστήριοι στο κομμάτι έλξης νέων touroperator, νέων πρακτόρων στην χώρα μας. Πηγαίνεις σε εκθέσεις στο εξωτερικό και βλέπεις ένα περίπτερο της Τουρκίας το οποίο είναι τρείς και τέσσερις φορές πιο μεγάλο από το ελληνικό περίπτερο. Σε όλες τις εκθέσεις. Πηγαίνεις στην έκθεση της Μόσχας και η Τουρκία έχει ένα ολόκληρο εκθεσιακό χώρο. Και κάποιος πηγαίνει δίπλα στο ελληνικό το οποίο είναι 4 και 5 φορές πιο μικρό.

 

-Ο τομέας του θαλάσσιου τουρισμού πόσο πιστεύεται ότι έχει επηρεαστεί από την οικονομική κρίση;

 

-Ο θαλάσσιος τουρισμός δουλεύει σε δυο ταχύτητες. Η μεγάλη κρίση έχει υπάρξει στο κομμάτι αυτού που λέμε crewed yachting που είναι τα σκάφη με πλήρωμα που έχουν πληγεί πάρα πολύ από αυτήν την κρίση, διότι ο κόσμος ο οποίος έχει να διαθέσει πολύ ψηλά budget για να ναυλώσει ένα από αυτά τα 30 μέτρα και άνω σκάφη, τελευταία φοβάται να έρθει σε μια χώρα σαν την Ελλάδα, όπου ακούει capital control δεν ξέρει αν θα μπορέσει να βγάλει λεφτά, φοβάται μήπως αυτά τα πολύ ψηλά budget στα ναύλα πάνε χαμένα. Και εκεί πέρα η κρίση έχει χτυπήσει πάρα πολύ το κομμάτι της αγοράς αυτό. Μετά υπάρχει το κομμάτι του bare boat charter που είναι τα μικρά ιστιοπλοϊκά κ.τ.λ. τα οποία έχουν πληγεί αλλά όχι στον βαθμό των πολύ μεγάλων που έχουν πληγεί των luxury yacht,  και στο κομμάτι της κρουαζιέρας των μίνι κρουαζιεροπλοιων μπορώ να σου πω ότι φέτος δεν μας επηρεάζει τόσο πολύ η κρίση η οικονομική αλλά το θέμα με τους μετανάστες και την τρομοκρατία.

 

-Πιστεύετε ότι η τρομοκρατία θα επηρεάσει τον τουρισμό στην Ελλάδα; και αν ναι πως;

 

-Η τρομοκρατία και το χτύπημα του Παρισιού η το τελευταίο χτύπημα στην Κωνσταντινούπολη είναι πολύ μεγάλα πλήγματα και για τον ελληνικό τουρισμό. Πλέον ο κόσμος πλέον ιδιαίτερα όταν μιλάμε για Αμερικανούς και Αυστραλούς που έρχονται από πολύ μακριά και που δεν έρχονται να δουνε μόνο την Ελλάδα, αλλά πολύ πιθανά έρχονται να δουν δύο και τρείς χώρες, δεν έρχονται πλέον στην Ευρώπη.

Αποφεύγουν την Ευρώπη λένε δεν θα πάω φέτος στην Ευρώπη. Σκάει βόμβα στο Παρίσι, σκάει βόμβα στην Κωνσταντινούπολη, άστο για φέτος. Οπότε μας έχει πλήξει πάρα πολύ στο κομμάτι αυτό και από όσο ξέρουμε και στην κρουαζιέρα οι Αμερικανοί είναι η μεγαλύτερη αγορά ανθρώπων που πάνε κρουαζιέρα.

 

-Οπότε πιστεύετε ότι η τρομοκρατία πλήττει τον θαλάσσιο τουρισμό στην χώρα μας.

 

-Πάρα πολύ, εν γένει ο τουρισμός είναι η βιομηχανία η οποία πλήττεται πρώτη από όλες τις κρίσεις, όχι μόνο την τρομοκρατία.

 

-Και ότι αυτά τα τρομοκρατικά χτυπήματα θα επηρεάσει λέτε το καλοκαίρι η όχι;

 

-Πάρα πολύ θα μας επηρεάσουν ήδη από το Παρίσι έχει υπάρξει μια μεγάλη πτώση κρατήσεων για Ελλάδα και βέβαια πέραν της τρομοκρατίας το μεταναστευτικό είναι πραγματικά ένα πολύ μεγάλο πλήγμα για το τουρισμό μας.

 

-Οι πελάτες σας από ποιες χώρες είναι;

 

-Οι πελάτες μας είναι από όλον τον κόσμο δυτικοί κυρίως λέγοντας Αμερικανοί, Άγγλοι, Γερμανοί, Ιταλοί, Ισπανοί, Γάλλοι, Αυστραλοί αυτοί θα έλεγα είναι κυρίως  οι άνθρωποι οι οποίοι  έρχονται στα κρουαζιερόπλοια μας.

 

-Ποιους στόχους έχετε για περαιτέρω ανάπτυξη;

 

-Αυτήν την στιγμή μόλις αγοράσαμε ένα νέο σκάφος το οποίο σήμερα που μιλάμε βρίσκεται σε μια μεγάλη μετασκευή για να βγει φέτος το καλοκαίρι στην αγορά. Και είμαστε στο planningτων δυο επόμενων σκαφών ένα σκάφος το οποίο θα είναι για 60 επιβάτες και άλλο ένα σκάφος το οποίο θα είναι για σχεδόν 90 επιβάτες. Τα οποία θέλουμε να έχουμε έτοιμα το 2017 και το 2018 ανάλογα.

 

-Επειδή τα όνειρα δεν τελειώνουν ποτέ. Φτάσατε πολύ ψηλά σε μια κορυφή ποιον θεωρείτε ότι μπορείτε να βάλετε επόμενο στόχο σας;

 

-Ο επόμενος στόχος μας είναι να συνεχίσουμε να προσφέρουμε τις άριστες υπηρεσίες που προσφέρουμε, να συνεχίσει ο κόσμος που εργάζεται για εμάς να στηρίζει και να αγαπαει την εταιρεία και να την νοιώθει σαν δικια του εταιρεία. Γιατί αυτό που έχουμε καταφέρει μέσα από μια οικογενειακή εταιρεία είναι οι εργαζόμενοι μας να νοιώθουν κομμάτι της εταιρείας αυτής, και να είναι αρωγοί της ανάπτυξης μας, ώστε να μπορούμε να προσφέρουμε ανάπτυξη και να συνεισφέρουμε στην ευημερία αυτής της ευλογημένης χώρας  που τόσο πολύ την αξίζει.

 

-Τα νησιά σας έχουν ανάγκη τι έχετε στο πλάνο σας να κάνετε για τους πελάτες σας και για τα νησιά το καλοκαίρι του 2016;

 

-Αυτό που προσφέρουμε εμείς είναι κάτι μοναδικό. Εμείς δεν προσφέρουμε στους πελάτες μας ένα πακέτο στο οποίο τους κρατάμε μέσα στο πλοίο. Εμείς προσφέρουμε ένα πακέτο στο οποίο τους σπρώχνουμε να βγουν έξω, τους σπρώχνουμε να πάνε να φάνε στο μικρό νησί δηλαδή φτάνουμε στον Πόρο να πάνε να φάνε έξω στον Πόρο, να πάνε να φάνε έξω στην Φολέγανδρο. Σε όλα αυτά τα νησιά τα οποία πηγαίνουμε να βγαίνουν έξω να γνωρίζουν τον τόπο.

 

voyagership

 

-Να υπάρχει κίνηση τουριστική.

 

-Να υπάρχει κίνηση τουριστική να αφήνουν τα λεφτά τους στο νησί ή στον προορισμό τον οποίο πάμε και δεν έχουμε καμία σχέση με αυτό που λέμε όλοι cruising όπου ο κόσμος μένει εντος του πλοίου. Ο κόσμος μας βγαίνει έξω, κάνει εκδρομές, πηγαίνει στα μαγαζιά, αγοράζει, πηγαίνει στα εστιατόρια, τρώει έξω, γνωρίζει τον τόπο και βεβαίως έχει και την δυνατότητα γνωρίζοντας τα μέρη στα οποία τον πάμε να επιλέξει και ένα μέρος πιθανά για τις επόμενες του διακοπές όπου μπορεί να μείνει πολύ παραπάνω ή και ακόμα ένα μέρος το οποίο πιθανά θα μπορούσε να αγοράσει το εξοχικό του γιατί μιλάμε και για ανθρώπους υψηλού βιοτικού επιπέδου.

 

-Όσον αφορά τις εκθέσεις και διοργανώσεις που λαμβάνεται μέρος τι αναμένεται για φέτος;

 

-Θα ήθελα να σας προσκαλέσω όλους στη 15η μεγάλη γιορτή του Θαλάσσιου Τουρισμού που φέτος θα γίνει στη Μαρίνα Ζέα στον Πειραιά από τις 13 μέχρι τις 18 Μαϊου και ονομάζεται East Med Yacht Show στην οποία θα έχετε τη δυνατότητα να δείτε όλους του τύπους σκαφών προς ναύλωση, ιστιοπλοικά, καταμαράν, motor-sailors, μηχανοκίνητα yacht πολυτελείας και μίνι κρουαζιερόπλοια.

 

-Τι σας δίνει κίνητρο;

 

-Κίνητρο μας δίνει το χαμόγελο των επιβατών μας, κίνητρο μας δίνει το ότι 93% των επιβατών μας δηλώνει ότι θα ήθελε να επιστρέψει σε εμάς, κίνητρο μας δίνει το χαμόγελο το οποίο έχουν οι εργαζόμενοι μας οι οποίοι δουλεύουν μαζί μας τόσα χρόνια, κίνητρο μας δίνει η αγάπη για αυτό το μοναδικό και ιδιαίτερο προϊόν το οποίο προσφέρουμε.

 

-Τι αισθανθήκατε όταν μάθατε ότι βγήκατε πρώτος σε αυτόν τον παγκόσμιο διαγωνισμό; τα συναισθήματα;

 

-Η αλήθεια είναι ότι είχαμε περάσει εβδομάδες ολόκληρες που πραγματικά ελπίζαμε. Κατ’ αρχάς νιώθαμε πολύ υπερήφανοι που ήμασταν μέρος αυτού του διαγωνισμού από την αρχή. Αισθανόμουν ίσως και άγχος ώστε να δούμε αν θα το κερδίσουμε και όταν το μάθαμε ότι το κερδίσαμε πρέπει να σου πω ότι ένιωσα μεγάλη συγκίνηση και μεγάλη υπερηφάνεια για τον αγώνα που κάνουμε τόσα χρόνια ώστε να φτάσουμε σε αυτήν τη στιγμή να είμαστε η καλύτερη BEST BOUTIQUE CRUISE LINE WORLDWIDE.

diogenisv