archonmaritime2 crossworldmarine24f1 gac17

latscologo 

ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Εκτύπωση

Μεγάλη οικολογική καταστροφή στην Σρι Λάνκα από την φωτιά στο container ship «X-Press Pearl»

07 Ιουνίου 2021.

ploioxpresspearl29Μεγάλη οικολογική καταστροφή απειλεί την Σρι Λάνκα καθώς το container ship X-Press Pearl βυθίζεται έπειτα από πυρκαγιά που ξέσπασε σε αυτό και έκαιγε επί 13 ημέρες.

Το μεγαλύτερο μέρος του φορτίου του πλοίου, το οποίο μετέφερε μεταξύ άλλων 25 τόνους νιτρικού οξέος, λιπαντικά, καυστική σόδα και άλλα χημικά προϊόντα καταστράφηκε από την πυρκαγιά, σύμφωνα με τις αρχές. Πολλά κομμάτια container ξεβράστηκαν στις ακτές.

Εμπορευματοκιβώτια και εκατομμύρια κομματάκια πολυαιθυλένης τα οποία χρησιμοποιούνται για την συσκευασία προϊόντων έχουν καλύψει 80 χιλιόμετρα στις δυτικές ακτές της Σρι Λάνκα.

Μια απόπειρα των αρχών της Σρι Λάνκα να ρυμουλκήσει το πλοίο πιο μακριά από την ακτογραμμή απέτυχε αφού το πλοίο άρχισε να βυθίζεται. Το πλοίο έγινε προσπάθεια να ρυμουλκηθεί μακριά από το νησί για να ελαχιστοποιηθεί η ζημιά από την αναμενόμενη μαζική διαρροή πετρελαίου. Μια πετρελαιοκηλίδα απλώς θα επιδεινώσει την κατάσταση, καθώς το πλοίο μεταφέρει 278 τόνους καυσίμων πλοίου και 50 τόνους βενζίνης.

Ο πρόεδρος της χώρας Γκοταμπάγια Ρατζαπάκσα ζήτησε την ρυμούλκηση του πλοίου στα βαθιά σε μια προσπάθεια προκειμένου να περιοριστούν οι ζημιές στις ακτές της Σρι Λάνκα. Έκτακτα μέτρα ελήφθησαν για να προστατευθεί η λιμνοθάλασσα Νεγκόμπο, τουριστικός προορισμός της Σρι Λάνκα, και οι γύρω περιοχές προκειμένου να περιοριστούν οι επιπτώσεις από διαρροή πετρελαίου ή από αντικείμενα του πλοίου, πρόσθεσε.

Το «X-Press Pearl» είχε αποπλεύσει από το λιμάνι Χαζίρα της Ινδίας, στις 15 Μαΐου, με προορισμό την Σιγκαπούρη. Το πλήρωμα αποτελούνταν απο Φιλιππινέζους, Κινέζους, Ινδούς και Ρώσους.

Η πυρκαγιά ξέσπασε στις 20 Μαΐου όταν το X-Press Pearl εισερχόταν στο λιμάνι του Κολόμπο. Η φωτιά κατασβέσηκε 13 ημέρες αργότερα με την βοήθεια του Iνδικού λιμενικού και της εταιρείας Smit. Και τα 25 μέλη του πληρώματος εκκένωσαν με ασφάλεια το πλοίο.

ploioxpresspearl30

Το πλοίο «X-Press Pearl», με σημαία Σιγκαπούρης, μετέφερε 1.486 containers, καλλυντικά και χημικές ουσίες, συμπεριλαμβανομένων 25 τόνων νιτρικού οξέος. To πλοίο είναι 2.700 teu χτισμένο το 2021 και το διαχειρίζεται η X-Press Feeders.

Η εταιρεία διάσωσης που συμμετείχε στο X-Press Pearl δήλωσε ότι το πλοίο βυθίζεται στην τρέχουσα θέση, δήλωσε ο υπουργός Αλιείας της Σρι Λάνκα, Kanchana Wijesekera.

Η αλιεία έχει απαγορευτεί σε ακτίνα 50 μιλίων από το ναυάγιο, προκαλώντας καταστροφή σε χιλιάδες ντόπιους που εξαρτώνται από την βιομηχανία για τα προς το ζην.

Οι περιβαλλοντολόγοι προειδοποίησαν ότι τα πουλιά και η θαλάσσια ζωή θα μπορούσαν να απειληθούν από το πλαστικό και την χημική ρύπανση.

Η Asha de Vos, βιολόγος της θάλασσας και ιδρυτής και εκτελεστικός διευθυντής του Oceanswell, δήλωσε ότι η διαρροή πετρελαίου θα ήταν «απολύτως καταστροφική»."Μπορεί να καλύψει είδη. Τα θαλάσσια πτηνά, για παράδειγμα, επηρεάζονται πολύ άσχημα από αυτά τα πράγματα. Οποιοδήποτε είδος στο νερό, μπορεί να κολλήσει στα βράγχια ψαριών - έτσι θα μπορούσε να υπάρξει σοβαρό πρόβλημα", είπε.

Εκτός από την πιθανή διαρροή πετρελαίου, μία από τις μεγαλύτερες ανησυχίες είναι τα εκατομμύρια πλαστικών σφαιριδίων που μολύνουν τα νερά και ξεπλένουν στις παραλίες κατά μήκος της ακτής, προκαλώντας ανησυχίες για ψάρια και άλλα άγρια ​​ζώα που ενδέχεται να καταπιούν τα μικροσωματίδια. Λόγω του μικρού τους μεγέθους, τα σφαιρίδια μπορεί να εκληφθούν ως τρόφιμα για πουλιά, ψάρια και άλλα θαλάσσια άγρια ​​ζώα.

Η περιβαλλοντολόγος Δρ Ajantha Perera είπε ότι η βύθιση δημιούργησε «το χειρότερο περιβαλλοντικό σενάριο». "Με όλα τα επικίνδυνα εμπορεύματα, το νιτρικό οξύ και όλα αυτά τα άλλα πράγματα και το πετρέλαιο το βυθιζόμενο πλοίο θα καταστρέψει ολόκληρο τον πυθμένα της θάλασσας."

Ο καπετάνιος Indika de Silva, εκπρόσωπος του ναυτικού της Σρι Λάνκα, δήλωσε ότι τα ελικόπτερα και τα ρυμουλκά του ναυτικού παρακολουθούν στενά τα συντρίμμια.

Το ναυτικό δεν μπόρεσε να αντλήσει το πετρέλαιο από τις δεξαμενές του πλοίου λόγω των αντίξοων καιρικών συνθηκών, δήλωσε ο Ντε Σίλβα.

Ωστόσο, τόνισε ότι δεν υπήρξαν αναφορές για διαρροή πετρελαίου και, εάν υπήρχαν διαρροές από τα συντρίμμια, το ναυτικό «ήταν έτοιμο να εμποδίσει το πετρέλαιο να μεταβεί αλλού, ώστε να μην προκαλέσει περιβαλλοντική ζημία»

Η διαχειρίστρια του πλοίου, X-Press Feeders, δήλωσε ότι δεν υπήρχαν ακόμη σημάδια διαρροής πετρελαίου. Πιστεύεται ότι μερικά από τα καύσιμα μπορεί να έχουν καεί στην φωτιά.

Οι φωτογραφίες που ελήφθησαν από την πολεμική αεροπορία της χώρας έδειξαν ότι το πλοίο έβγαζε λευκό καπνό καθώς άρχισε να βυθίζεται και η φωτιά μετά απο τόσες ημέρες δεν είχε τελείως σβηστεί. Επίσης υπάρχουν φωτογραφίες απο τις ακτές που γίνεται προσπάθεια καθαρισμού.

Η Σρι Λάνκα ξεκίνησε έρευνα για την πυρκαγιά και την μόλυνση που έχει προκληθεί. Οι τρεις αξιωματικοί του πλοίου θα πρέπει να μείνουν στο νησί μέχρι να ολοκληρωθεί η έρευνα.

ploioxpresspearl33

ploioxpresspearl32

ploioxpresspearl31

ploioxpresspearl34

ploioxpresspearl35

ploioxpresspearl36

ploioxpresspearl37

 

 

 

 

 

 

crossworldbanner

seanergymaritime1

dominicaconsulate

bvbanner2022

Ημερολόγιο

«  Φεβρουάριος 2024  »
ΔΤΤΠΠΣΚ
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
26272829

lapwingslogo

esmlogo24

ccslogo

bannerorion19 

hsw24banner1

secblue24

Αναζήτηση