archonmaritime2 crossworldmarine24f1 gac17

latscologo 

ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Εκτύπωση

Το Κάιρο ζητάει αποζημίωση 900 εκατ. δολάρια από την πλοιοκτήτρια εταιρεία του Ever Given

14 Απριλίου 2021.

evergiven28Η πλοιοκτήτρια εταιρεία του Ever Given, του πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που προσάραξε στις 23 Μαρτίου και έκλεισε επί μία εβδομάδα την Διώρυγα του Σουέζ, επιβεβαίωσε ότι βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις με τις αιγυπτιακές αρχές που απαιτούν την καταβολή του ποσού των 900 εκατομμυρίων δολαρίων για να επιτρέψουν τον απόπλου του πλοίου.

Την Δευτέρα, η αιγυπτιακή εφημερίδα Al-Ahram αποκάλυψε ότι η Αίγυπτος απαιτεί αποζημίωση ύψους 900 εκατομμυρίων δολαρίων.

Σύμφωνα με την Αρχή της Διώρυγας του Σουέζ, η Αίγυπτος απώλεσε 12 έως 15 εκατομμύρια δολάρια ημερησίως για τον αποκλεισμό του Σουέζ, το οποίο διέπλευσαν 19.000 πλοία το 2020, δηλαδή 51,5 πλοία ημερησίως.

Η Διώρυγα αποτελεί κύρια πηγή εσόδων για την Αίγυπτο. Τα τέλη του διάπλου απέφεραν κατά την περίοδο 2019-2020 στο Κάιρο 5,7 δισεκατομμύρια δολάρια.

Ο επικεφαλής της Αρχής της Διώρυγας του Σουέζ δήλωσε ότι διεξάγομνται διαπραγματεύσεις σχετικά με την απαίτηση καταβολής αποζημίωσης. Η Αίγυπτος δεν διέπραξε «κανένα σφάλμα» στο περιστατικό αυτό, υποστήριξε, επιρρίπτοντας την ευθύνη στο πλοίο. Ο ίδιος αποκάλυψε στην Al-Ahram ότι η αιγυπτιακή απαίτηση ανέρχεται σε 900 εκατομμύρια δολάρια και ότι υπάρχουν σημεία τριβής με την πλοιοκτήτρια εταιρεία και την ασφαλιστική εταιρεία σχετικά με το ποσόν.

Ο επικεφαλής της Αρχής της Διώρυγας του Σουέζ διευκρίνισε ότι το πλοίο έχει κατασχεθεί εν αναμονή απόφασης δικαστηρίου της Ismailiya.

Το ποσόν που ζητεί η αιγυπτιακή πλευρά αντιστοιχεί στις οικονομικές απώλειες που προκάλεσε ο αποκλεισμός της Διώρυγας καθώς και στο κόστος της επιχείρησης αποκόλλησής και συντήρησής του.

Περισσότερα από 400 πλοία ακινητοποιήθηκαν την εβδομάδα που εκλεισε η διώρυγα και χρειάστηκε χρόνος για την εξομάλυνση της κυκλοφορίας των πλοίων.

Το Evergiven το τεράστιο containership, το οποίο προσάραξε στο κανάλι στις 23 Μαρτίου και ελευθερώθηκε στις 29 Μαρτίου, είναι πλέον αδρανές στην λίμνη Bitter, μια μεγάλη έκταση νερού στα μισά του βορρά και του νότιου άκρου του καναλιού, όπου η έρευνα για το περιστατικό συνεχίζεται. Εκει παραμένουν εγκλωβισμένα και τα 25 μέλη του πληρώματός του, όλοι Ινδοί.

Το MV Ever Given με σημαία Παναμά, το οποίο μεταφέρει φορτίο αξίας άνω των 3,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων, ανήκει στην Ιαπωνική εταιρεία Shoei Kisen και το διαχειρίζεται η Evergreen Marine Corp.με έδρα την Ταιβάν.

«Οι διαπραγματεύσεις συνεχίζονται, υπάρχουν ακόμη πολλά σημεία (διαφωνιών) με την εταιρία και την ασφαλιστική» ξεκινώντας από το «ποσό», δήλωσε ο ναύαρχος Οσάμα Ράμπια.

Μια πηγή της SCA επιβεβαίωσε στο Γαλλικό Πρακτορείο τις διαπραγματεύσεις με την Ιαπωνική πλοιοκτήτρια εταιρεία του πλοίου Shoei Kisen, και ασφαλιστικές εταιρίες.

Το UK Club, η ασφαλιστική εταιρία που προσφέρει κάλυψη για κινδύνους προστασίας και αποζημίωσης (P&I) στο Ever Given, υπογράμμισε σε ανακοίνωσή του ότι είναι απογοητευτικό που το πλοίο και το πλήρωμά του κρατούνται στην Διώρυγα μέχρι να καταβληθεί η αποζημίωση.

 

 

 

 

 

 

crossworldbanner

seanergymaritime1

dominicaconsulate

bvbanner2022

Ημερολόγιο

«  Μάιος 2024  »
ΔΤΤΠΠΣΚ
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031

lapwingslogo

esmlogo24

ccslogo

bannerorion19 

hsw24banner1

secblue24

Αναζήτηση