archonmaritime2 crossworldmarine24f1 gac17

latscologo 

ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Εκτύπωση

40 εκατ. ευρώ εγγύηση για τον απόπλου του εμπορικού πλοίου που εμβόλισε το πλοίο του Πολεμικού Ναυτικού «Καλλιστώ»

18 Νοεμβρίου 2020.

kalisto31Της Γεωργίας Ερμίδη

Εγγύηση 40 εκατομμυρίων ευρώ κατέθεσε η πλοιοκτήτρια εταιρεία του εμπορικού πλοίου που εμβόλισε το πλοίο του Πολεμικού Ναυτικού για να επιτραπεί ο απόπλους του πλοίου της.

Ειδικότερα, εγγύηση 40 εκατομυρίων ευρώ επιβλήθηκε στον Γερμανό πλοιοκτήτη του εμπορικού πλοίου «Maersk Launceston» που στα τέλη Οκτωβρίου εμβόλησε το ναρκοθηρευτικό πλοίο του Ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού «Καλλιστώ» νοτιοανατολικά του αγκυροβολίου Πειραιά.

Μέσα σε λίγες ώρες από το ναυτικό ατύχημα, οι νομικές υπηρεσίες και οι διευθυντές του νομικού συμβουλίου του κράτους στα Υπουργεία Εμπορικής Ναυτιλίας και Εθνικής Άμυνας συνέλεξαν από το Πολεμικό Ναυτικό και το Λιμενικό Σώμα τα απαιτούμενα στοιχεία, καταθέτοντας αίτηση στο Πρωτοδικείο Πειραιά για συντηρητική κατάσχεση του πλοίου καθώς και να διαταχθεί προσωρινά και μέχρι την έκδοση της απόφασης η απαγόρευση του απόπλου απο τον λιμένα Πειραιά του προαναφερόμενου εμπορικού πλοίου καθώς και κάθε νομική και πραγματική μεταβολή σε αυτό.

Το Ελληνικό δημόσιο σύμφωνα με πληροφορίες κατέθεσε αγωγή ύψους 120 εκατομμυριων ευρώ, η οποία συνισταται στην αξία του κόστους του πολεμικού πλοιου ως υλικού χωρίς να περιλαμβάνονται λοιπά κόστη που ειναι δυνατόν να σχετίζονται με την εν λόγω απώλεια. Και ζήτησε προσωρινά μεχρι την εκδοση της απόφασης την απαγόρευση του απόπλου καθώς και κάθε νομική και πραγματική μεταβολή στο πιο πάνω πλοίο. Στην συνέχεια το Μονομελές Πρωτοδικείο Πειραιώς εξέδωσε προσωρινή διαταγή κάνοντας δεκτές τις πιο πάνω απαιτήσεις του δημοσίου οι οποίες θα ανακαλούνταν αυτοδικαίως με την κατάθεση εγγυητικής επιστολής τράπεζας υπερ του δημοσίου ποσού 40 εκατομμυρίων ευρω. 

Κατόπιν κατατέθηκε απο την πλοιοκτήτρια εταιρεία του εμπορικού πλοιου εγγυητική επιστολή των 40 εκατομμυριων ευρώ και επετράπη ο απόπλους του πλοίου.  

Από την πρώτη στιγμή έχουν γίνει ενέργειες για αντικατάσταση του Ελληνικού πολεμικού πλοίου με την έρευνα να στρέφεται σε παρόμοιου τύπου πλοία που υπάρχουν στην Μεγάλη Βρετανία. 


Το χρονικό

 

Η ανακοίνωση του Υπουργείου Ναυτιλίας για το συμβάν 27 Οκτωβρίου:

Ενημερώθηκε το Ενιαίο Κέντρο Συντονισμού Έρευνας και Διάσωσης του Αρχηγείου Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής την 07:40 σήμερα, για περιστατικό σύγκρουσης μεταξύ πλοίου ΠΝ Ν/ΘΗ “ΚΑΛΛΙΣΤΩ”, στο οποίο επέβαιναν είκοσι επτά (27) μέλη πληρώματος, και του πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων (container) “MAERSK LAUNCESTON” σημαίας Πορτογαλίας, νοτιοανατολικά του αγκυροβολίου Πειραιά.

Από το συμβάν προκλήθηκε εισροή υδάτων στο Ν/ΘΗ πλοίο, ενώ άμεσα οργανώθηκε επιχείρηση διάσωσης των μελών του πληρώματος του Ν/ΘΗ από τρία (03) περιπολικά σκάφη Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ., δύο (02) αντιρρυπαντικά σκάφη Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ., ομάδα ΜΥΑ Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ., πλοίο ΠΝ, ελικόπτερο ΠΝ και τέσσερα Ρ/Κ. Τα μέλη του πληρώματος περισυνελέγησαν από περιπολικό σκάφος ΛΣ-ΕΛΑΚΤ και πλοίο ΠΝ, ενώ δύο (02) τραυματίες εκ των μελών του πληρώματος του Ν/ΘΗ μεταφέρθηκαν στο λιμένα Πειραιά με σκάφος ΠΝ, όπου παρελήφθησαν από ασθενοφόρο όχημα ΠΝ και μεταφέρθηκαν στο Ναυτικό Νοσοκομείο Αθηνών.

Από το Κεντρικό Λιμεναρχείο Πειραιά, που διενεργεί την προανάκριση, απαγορεύτηκε ο απόπλους του εμπορικού πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων (container), ενώ είναι σε εξέλιξη η διαδικασία ρυμούλκησης του Ν/ΘΗ πλοίου στο Ναύσταθμο Σαλαμίνας.

 kalisto34

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

crossworldbanner

seanergymaritime1

dominicaconsulate

bvbanner2022

Ημερολόγιο

«  Φεβρουάριος 2024  »
ΔΤΤΠΠΣΚ
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
26272829

lapwingslogo

esmlogo24

ccslogo

bannerorion19 

hsw24banner1

secblue24

Αναζήτηση