archonmaritime arcadia gac17
globalseaways17 

ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Εκτύπωση

Το Ε.Β.Ε.Π. βράβευσε τον Πρόεδρο της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών Θεόδωρο Βενιάμη

14 Μαΐου 2019.

ebep38Με επίκεντρο τα οφέλη της θαλάσσιας οικονομίας, την πρωτοκαθεδρία της ελληνικής ναυτιλίας στο παγκόσμιο οικονομικό στερέωμα και την μεγέθυνση του πρώτου ναυτιλιακού Cluster "Maritime Hellas" πραγματοποιήθηκε με μεγάλη επιτυχία η εκδήλωση που διοργάνωσε  το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς με την τιμητική παρουσία πλήθους εκπροσώπων της ναυτιλιακής και επιχειρηματικής κοινότητας της χώρας μας, των τοπικών αρχών και των φορέων της πόλης, των πρεσβειών των Η.Π.Α., της Ινδίας και του Μαυροβουνίου στο πλαίσιο της ενεργούς συμμετοχής του Επιμελητηρίου στον ετήσιο θεσμό της πόλης του Πειραιά «Ημέρες Θάλασσας 2019».

Ομιλητές της εκδήλωσης με θέμα: «Maritime Hellas – Ένα δυναμικό σχήμα εκπροσώπησης της ελληνικής ναυτιλιακής κοινότητας όλης της χώρας» ήταν οι κ. κ.  Β. Κορκίδης, Πρόεδρος Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς και Περιφερειακού Επιμελητηριακού Συμβουλίου Αττικής, Θ. Βενιάμης, Πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, Δρ. Γ. Πατέρας, Πρόεδρος Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος, Α. Κότιος, Πρύτανης Πανεπιστημίου Πειραιώς, Ι. Αγγελόπουλος, Πρόεδρος της Ρυθμιστικής Αρχής Λιμένων, ενώ σύντομους χαιρετισμούς απηύθυναν οι Γ. Μώραλης, Δήμαρχος Πειραιά, Γ. Ξηραδάκης, Πρόεδρος του Propeller Club Πειραιά, υποψήφιος ευρωβουλευτής με τη Ν.Δ., Καπετάν Π. Τσάκος, ιδρυτής της "Tsakos Group" και ο Κ. Χλωμούδης, Καθ. στο Τμήμα Ναυτιλιακών Σπουδών  του Πανεπιστημίου Πειραιώς και Κοσμήτορας της Σχολής Ναυτιλίας και Βιομηχανίας.

Κορυφαία στιγμή της βραδιάς ήταν η απονομή τιμητικού βραβείου από το Διοικητικό Συμβούλιο του Ε.Β.Ε.Π. στον κ. Θ. Βενιάμη για την σημαντική συνεισφορά του στην ελληνική ναυτιλία, ως Προέδρου της Ε.Ε.Ε., καθώς επίσης και την πολύτιμη στήριξή του στο Ε.Β.Ε.Π.

ebep34

Θεόδωρος Βενιάμης Πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, Βασίλης Κορκίδης Πρόεδρος Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς

ebep35

Στον χαιρετισμό του, ο κ. Β. Κορκίδης ανέφερε αρχικά πως το Ε.Β.Ε.Π., τα τελευταία χρόνια, έχει δύο ισχυρούς συνοδοιπόρους την Ε.Ε.Ε. και το Ν.Ε.Ε. και προσέθεσε ότι: «Στα 112 χρόνια ζωής του Επιμελητηρίου, τα μέλη του στηρίζουν ανελλιπώς τον Πειραιά μέσα από ανιδιοτελείς δράσεις. Οι Πειραιώτες επιχειρηματίες προχώρησαν σε εμβληματικές δωρεές ιστορικών κτιρίων όπως το Παλιό Ρολόι για δημαρχείο της πόλης μας. Διαχρονικά, το Ε.Β.Ε.Π. υλοποιεί κοινωνικές δράσεις, που στο επίκεντρό τους έχουν τους πολίτες του Πειραιά. Όπως παλαιότερα, έτσι και σήμερα, συνεχίζει με δικούς του πόρους, με απόλυτη οικονομική ανεξαρτησία, να συμβάλει στην οικονομική ανάπτυξη της πόλης μας, στην εκπαίδευση πάντα με κοινωνικό πρόσωπο. Οι «Ημέρες Θάλασσας» που γιορτάζονται κάθε χρόνο στην πόλη μας είναι ένας θεσμός που μας ενώνει όλους. Με την βοήθεια όλων σας, το Επιμελητήριο θα συνεχίζει να συμβάλει καθοριστικά στην οικονομική και πολιτισμική ανάπτυξη της πόλης μας. Ίσως, η επόμενη δωρεά του επιχειρηματικού κόσμου της ναυτιλίας του Εμπορίου και της Βιομηχανίας θα πρέπει να είναι το ελληνοπρεπούς ρυθμού «Μέγαρο ΝΑΤ» και της Εθνικής Τράπεζας. Το κτίριο αυτό δεν αρκεί να βρίσκεται, αλλά και να ανήκει στον Πειραιά. Εάν το πιστέψουμε, μόνο τότε αυτό μπορεί να γίνει πραγματικότητα».

Την στήριξη και ενίσχυση της ελληνικής ναυτιλίας, καθώς «τίποτα δεν θεωρείται δεδομένο», ζήτησε ο κ. Θ. Βενιάμης, λέγοντας: «Στόχος του ελληνικού εφοπλισμού είναι η διατήρηση της ηγετικής υπόστασης της ναυτιλίας στο παγκόσμιο ναυτιλιακό γίγνεσθαι, με παράλληλη μεγιστοποίηση των συνακόλουθων ωφελειών, οικονομικής, κοινωνικής και στρατηγικής διάστασης, για τον τόπο μας. Η εκμετάλλευση των οικονομικών και πολιτικών συγκυριών στην Ευρώπη θα μπορούσε να οδηγήσει στην ανάπτυξη ενός ελκυστικού περιβάλλοντος για την επιχειρηματικότητα, ώστε να επανατοποθετηθεί η χώρα μας στα διεθνή επενδυτικά δρώμενα. Τέλος, παρατηρώ με ενδιαφέρον τις εξελίξεις στην επαναλειτουργία των ελληνικών ναυπηγείων, καθώς και τα αναπτυξιακά σχέδια των λιμένων της χώρας. Το κλειδί για όλα αυτά επικεντρώνεται σε ένα στόχο: ανταγωνιστικές και ποιοτικές υπηρεσίες».

ebep32

Παρουσίαση των μεγάλων δυνατοτήτων του ηλεκτρονικού Cluster, "Maritime Hellas", έκανε ο Δρ. Γ. Πατέρας, σημειώνοντας ότι είναι περήφανος που το Ν.Ε.Ε. ανήκει στην ιδρυτική του ομάδα μαζί με την Ε.Ε.Ε. και το Ε.Β.Ε.Π. Άλλωστε, «το Cluster ιδρύθηκε πριν από 2.000 χρόνια, όταν οι Έλληνες κατάλαβαν την αξία της θάλασσας» ανέφερε. Από την πλευρά του, ο κ. Α. Κότιος, εξέφρασε την επιθυμία για εντονότερη ενσωμάτωση του Πανεπιστημίου Πειραιά σε αυτό το συνεργατικό σχήμα, το οποίο αποκτά μεγάλη διάσταση στην Ευρώπη και τα μέλη του αυξάνονται συνεχώς, ως εξωστρεφές ίδρυμα, ενταγμένο στις διεργασίες της πόλης. Εν κατακλείδι, ο κ. Ι. Αγγελόπουλος, τόνισε ότι, η Ρ.Α.Λ. αποτελεί μέρος του Cluster, αφού καλύπτει λέξεις - «κλειδιά», όπως  Ανεξάρτητη Αρχή, Ανταγωνισμός, Συμβάσεις Παραχώρησης, Διαμεσολάβηση, Διαιτησία κ.ά. Επίσης, υπογράμμισε ότι «η Ρ.Α.Λ. δεν αποτελεί ένα γρανάζι του γραφειοκρατικού μηχανισμού, αλλά ένα θεσμικό υπόβαθρο για σημαντικές επενδύσεις».

Σημαντική ήταν και η παρέμβαση του Καπετάν Παναγιώτη Τσάκου, ο οποίος χαρακτήρισε το Maritime Hellas, «μεγαλούργημα», που «εξελίσσεται σε ένα από τα πιο δυνατά του κόσμου». «Πρέπει να έχει δυνατή φωνή, ανάλογη με τη δύναμη της ελληνική ναυτιλίας» συμπλήρωσε. Ακόμη, πρότεινε να μετονομαστεί το Πανεπιστήμιο Πειραιά σε «Θεμιστόκλειο Πανεπιστήμιο».

Χορηγός της εκδήλωσης ήταν η εταιρεία "ΜacGregor" και συντονιστής, ο δημοσιογράφος Αντώνης Αλαφογιώργος. 

ebep36

Γεωργία Ερμίδη Δημοσιογράφος efoplistesnews.gr, Βασίλης Κορκίδης Πρόεδρος Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς

ebep37

 

Ακολουθεί η Ομιλία του κ. Θεόδωρου Βενιάμη

 

 

Αγαπητοί Κύριοι Υπουργοί,

Εκπρόσωποι της αξιωματικής αντιπολίτευσης,

Κυρίες και Κύριοι,

Αγαπητοί συνάδελφοι και φίλοι,

 

Η σημερινή εκδήλωση πιστεύω ότι έχει ιδιαίτερη σημασία για να τονισθούν ενώπιον όλων των εκπροσώπων των εμπλεκόμενων στο ονομαζόμενο ελληνικό ναυτιλιακό πλέγμα, ή αν προτιμάτε συστάδα, κάποιες θεμελιώδεις αρχές, καθώς και να συμφωνηθούν οι επιβαλλόμενοι εκ των περιστάσεων κοινοί στόχοι και πρότυπα λειτουργίας αυτής.

Η ίδρυση, σχετικά πρόσφατα, του “Maritime Hellas”, κοινή πρωτοβουλία της Ενώσεως Ελλήνων Εφοπλιστών, του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδας και του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιά ήρθε να καλύψει ένα κενό στην οργάνωση του ελληνικού ναυτιλιακού cluster, και θα μου επιτρέψετε να τονίσω και να πω να εμποδίσει τις αδόκιμες προσπάθειες εκμετάλλευσης του δικαιώματος εκπροσώπησης αυτού από τρίτους, μη καθ’ ύλην, αρμόδιους φορείς.

Θα επαναλάβω τη θεμελιώδη αρχή που θα πρέπει να γίνεται αποδεδειγμένα σεβαστή από κάθε πλευρά: η ποντοπόρος ναυτιλία είναι αυτή που αποτελεί την ραχοκοκαλιά για την ίδια την ύπαρξη, και επακόλουθα, για την ανάπτυξη του ναυτιλιακού cluster, και επομένως η διαμόρφωση κάθε σχετικής πολιτικής και δράσης πρέπει να ανταποκρίνεται στις ανάγκες της ναυτιλίας.

Δεν είναι τυχαίο ότι τρίτες χώρες ανταγωνιστικών ναυτιλιακών clusters ανά τον κόσμο προσπαθούν να προσελκύσουν την ελληνόκτητη ναυτιλία, με στόχο την ενδυνάμωση των εθνικών τους οικονομιών, αλλά κυρίως την ενδυνάμωση της στρατηγικής και οικονομικής τους θέσης στο διεθνές ναυτιλιακό γίγνεσθαι.

Η ελληνική ναυτιλία έχει διαχρονικά χρήσει τη χώρα μας σε σύγχρονο ναυτιλιακό και εμπορικό σταυροδρόμι των ηπείρων. Η Βαλκανική ενδοχώρα και ο ευρύτερος χώρος της εγγύς Ανατολής, αλλά και η προώθηση του κινεζικού εμπορίου στην Ευρώπη μέσω της Ελλάδας συνηγορούν υπέρ της ύπαρξης ενός μεγάλου σύγχρονου στόλου και ανταγωνιστικών ναυτιλιακών υπηρεσιών στην χώρα μας. Και δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι η εγκατάσταση των ναυτιλιακών εταιριών στην ευρύτερη περιοχή της Αττικής αποτελεί το βασικό συστατικό για τη δημιουργία προστιθέμενης αξίας για πολλούς άλλους συναφείς παραγωγικούς τομείς υπηρεσιών.

Συνεπώς, βασικό μέλημα της χώρας μας πρέπει να είναι η σχεδίαση και εφαρμογή μέτρων, πάντα στο πλαίσιο των δυνατοτήτων που υπάρχουν, για την στήριξη και περαιτέρω ενίσχυση της ναυτιλίας, μέσω της οποίας θα διατηρήσει το στρατηγικό της πλεονέκτημα, θα αυξήσει τις θέσεις εργασίας και θα πολλαπλασιάσει τα οφέλη για την εθνική οικονομία, λαμβάνοντας υπόψη ότι στη ναυτιλία τίποτε δεν πρέπει να θεωρείται ως δεδομένο. Ας μην ξεχνάμε άλλωστε ότι βάσει οικονομικού θεωρήματος, η επένδυση ενός δολαρίου στην θάλασσα αποδίδει τέσσερα δολάρια στην ξηρά.

Επίσης, πρέπει να σημειωθεί ότι η ελληνική ναυτιλία, ως μέρος της ευρωπαϊκής ναυτιλιακής βιομηχανίας, συνεισφέρει και συμβάλει σημαντικά στον τομέα της απασχόλησης 640.000 και πλέον εργαζομένων στην Ευρώπη, τόσο στην θάλασσα όσο και στη στεριά καθώς και στην περαιτέρω ανάπτυξη του ΑΕΠ. Σύμφωνα με μελέτες διεθνών Οίκων, για κάθε 1.000.000 € συνεισφοράς της ναυτιλίας στο ΑΕΠ, επιπλέον 1,6 εκατ. € δημιουργείται επ’ ωφελεία της ευρωπαϊκής οικονομίας, ενώ για κάθε θέση απασχόλησης στη ναυτιλία δημιουργούνται 2,3 θέσεις σε άλλους τομείς δραστηριότητας της ευρύτερης οικονομίας.

Είναι λοιπόν φανερό ότι η ποντοπόρος ναυτιλία και το ευρύτερο ναυτιλιακό πλέγμα, το οποίο αναπτύσσεται και τροφοδοτείται από αυτήν, μπορεί να αποτελέσει αναπτυξιακό πόλο της πατρίδας μας για τα επόμενα χρόνια, εφόσον διαφυλαχθεί η ανταγωνιστικότητα και άρα η βιωσιμότητα του κλάδου, δημιουργώντας προοπτικές ενίσχυσης της προστιθέμενης αξίας της οικονομίας και ταυτόχρονα σημαντική μείωση της ανεργίας. Στόχος του ελληνικού εφοπλισμού είναι η διατήρηση της ηγετικής υπόστασης της ναυτιλίας στο παγκόσμιο ναυτιλιακό γίγνεσθαι, με παράλληλη μεγιστοποίηση των συνακόλουθων ωφελειών, οικονομικής, κοινωνικής και στρατηγικής διάστασης, για τον τόπο μας. Η εκμετάλλευση των οικονομικών και πολιτικών συγκυριών στην Ευρώπη θα μπορούσε να οδηγήσει στην ανάπτυξη ενός ελκυστικού περιβάλλοντος για την επιχειρηματικότητα, ώστε να επανατοποθετηθεί η χώρα μας στα διεθνή επενδυτικά δρώμενα. Τέλος, παρατηρώ με ενδιαφέρον τις εξελίξεις στην επαναλειτουργία των ελληνικών ναυπηγείων, καθώς και τα αναπτυξιακά σχέδια των λιμένων της χώρας. Το κλειδί για όλα αυτά επικεντρώνεται σε ένα στόχο: ανταγωνιστικές και ποιοτικές υπηρεσίες.

Αγαπητοί μου, τελειώνοντας θα ήθελα να αναφερθώ και στον παράγοντα του ανθρώπινου δυναμικού, ο οποίος αποτελεί πάντοτε την κινητήριο δύναμη μιας βιομηχανίας, έχοντας την τεχνογνωσία και την εξειδίκευση. Στο πλαίσιο αυτό, ένας από τους πρωταρχικούς κοινούς στόχους του ελληνικού ναυτιλιακού cluster πρέπει να είναι η αναζωπύρωση της ναυτοσύνης των Ελλήνων, η αναβάθμιση και καταξίωση του ανθρώπινου δυναμικού της αλλά και η προσέλκυση ικανών και κατάλληλα εκπαιδευμένων νέων στελεχών στα πλοία, στις εταιρείες μας, καθώς και στα παραναυτιλιακά επαγγέλματα, που θα εγγυώνται την συνέχιση της ναυτιλιακής μας παράδοσης και την διατήρηση της ελληνικής ναυτιλιακής πρωτοκαθεδρίας διεθνώς.

 

 

 

crossworldbanner

seanergybanerblue

antipollution

palau

bv18

panamanian19

rstechnical7

Ημερολόγιο

«  Μάιος 2019  »
ΔΤΤΠΠΣΚ
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031

wartsila

hswbanner19

orionbanner

ifsts19banner

posidoniasea18

Αναζήτηση

pireas19