archonmaritime arcadia gac17
globalseaways17 

ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Εκτύπωση

Το Posidonia Sea Tourism Forum θέτει την ατζέντα για κρουαζιέρα και yachting

14 Μαΐου 2019.

bokosposidtour19Το Posidonia Sea Tourism Forum 2019 είναι έτοιμο να υποδεχθεί ηγετικά στελέχη της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας και yachting για δύο ημέρες συζητήσεων και προβληματισμού, σχετικά με τους παράγοντες ανάπτυξης και τις τάσεις που διαμορφώνουν σήμερα το μέλλον του κλάδου στις περιοχές της Ανατολικής Μεσογείου και της Μαύρης Θάλασσας. 

Το κύμα των πρόσφατων εξελίξεων που ευνοούν την ανάπτυξη της κρουαζιέρας στην Ανατολική Μεσόγειο θα είναι το κύριο θέμα συζήτησης των συνολικά 11 διασκέψεων και σεμιναρίων που έχουν προγραμματιστεί για τη διάρκεια του διήμερου Φόρουμ. Μεταξύ των βασικών θεμάτων που θα συζητηθούν είναι η επανένταξη των τουρκικών λιμανιών στα δρομολόγια των μεγάλων εταιριών κρουαζιέρας και η αύξηση της συνολικής διαθεσιμότητας κλινών στην Ανατολική Μεσόγειο, καθώς και η επιστροφή της Disney Cruise Line. Πρόκειται για ορισμένους από τους παράγοντες που ωθούν την ανάπτυξη στην περιοχή, όπως υποδεικνύεται από την αναμενόμενη αύξηση 7,5% των προσεγγίσεων σε ελληνικά λιμάνια τη φετινή σεζόν, σύμφωνα με τα στοιχεία της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων & Φορέων Ναυτιλίας (ΕΕΚΦΝ).

Σύμφωνα με τον κ. Θεόδωρο Βώκο, Διευθύνοντα Σύμβουλο της Εκθέσεις Ποσειδώνια Α.Ε.: «Η ενίσχυση της θέσης της Ελλάδας ως προορισμού κρουαζιέρας παγκόσμιου κύρους είναι ένα από τα θέματα που θα συζητηθούν από τους τουλάχιστον πενήντα ειδικούς της παγκόσμιας βιομηχανίας, οι οποίοι θα ανταλλάξουν απόψεις για πληθώρα θεμάτων, όπως οι επικείμενες ιδιωτικοποιήσεις ελληνικών λιμανιών και τα στρατηγικά πλεονεκτήματα που προσφέρει η σταδιακή επιστροφή της γεωπολιτικής σταθερότητας στην περιοχή».

Επίσης, στη διάρκεια του Φόρουμ θα τεθούν επί τάπητος οι δυσκολίες που αντιμετωπίζει η κρουαζιέρα στην Ανατολική Μεσόγειο, οι συνεργασίες μεταξύ πλοίων, λιμανιών και προορισμών προς όφελος του αειφόρου τουρισμού, η δυνατότητα της περιοχής να προσφέρει προϊόντα κρουαζιέρας όλο τον χρόνο και ο συνολικός αντίκτυπος από την εντυπωσιακή αύξηση μεγέθους των κρουαζιερόπλοιων. 

Στο πλαίσιο της διοργάνωσης, η Διεθνής Ένωση Εταιριών Κρουαζιέρας CLIA Europe και η Ένωση Μεσογειακών Λιμένων Κρουαζιέρας Med Cruise θα διοργανώσουν σημαντικές συναντήσεις με παράγοντες του κλάδου. Συνολικά εκτιμάται ότι το Posidonia Forum θα προσελκύσει 600 και πλέον συνέδρους και εκθέτες από περισσότερες από 20 χώρες.

Στο διήμερο Φόρουμ, που θα πραγματοποιηθεί στις 28-29 Μαΐου στο Συνεδριακό Κέντρο του ξενοδοχείου Domotel Kastri, εκπρόσωποι από τις MSC Cruises, Carnival Group, Royal Caribbean Cruises, Holland America Group, Silversea Cruises, Disney Cruise Line, Fred Olsen Cruise Line και Celestyal Cruises θα παρουσιάσουν τα σχέδια τους και θα συναντηθούν με εκπροσώπους περιφερειακών λιμανιών και προορισμών.

Επιπλέον, στο σεμινάριο που διοργανώνουν οι Έλληνες Κατασκευαστές Ναυτιλιακού Εξοπλισμού (HEMEXPO), διευθυντές αγορών και τεχνικοί διευθυντές από τη Royal Caribbean Cruises και τη Silversea Cruises θα συζητήσουν διεξοδικά τις διαδικασίες προμηθειών του κλάδου με τους Έλληνες κατασκευαστές ναυτιλιακού εξοπλισμού που ενδιαφέρονται να προμηθεύσουν τη βιομηχανία κρουαζιέρας με τα προϊόντα τους.

Tη σημασία της ανάπτυξης της αγοράς κρουαζιέρας στην Ελλάδα θα αναλύσει η MSC Cruises στο πλαίσιο των σεμιναρίων για ταξιδιωτικούς πράκτορες που θα πραγματοποιηθούν υπό την αιγίδα της Ομοσπονδίας Συνδέσμων Τουριστικών & Ταξιδιωτικών Γραφείων (fedHATTA).

O Γενικός Γραμματέας Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής & Ναυτιλιακών Επενδύσεων του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, κ. Χρήστος Λαμπρίδης, μεταφέροντας το μήνυμα του Υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, κ. Φώτη Κουβέλη, δήλωσε: «Το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής αντιμετωπίζει με ιδιαίτερα θετικό τρόπο το γεγονός ότι στο φετινό Posidonia Sea Tourism Forum θα εξετασθούν-μεταξύ άλλων- τα μέτρα που θα πρέπει να ληφθούν στην κρουαζιέρα για την προσαρμογή στους νέους  περιβαλλοντικούς κανονισμούς και στη χρήση εναλλακτικών καυσίμων. Για την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής αποτελεί  πάγια θέση, ότι ο θαλάσσιος τουρισμός πρέπει να αναπτύσσεται στο πλαίσιο του νόμου, της προστασίας της ναυτικής εργασίας και φυσικά του θαλάσσιου πλούτου και περιβάλλοντος».

Ο Γενικός Γραμματέας Τουριστικής Πολιτικής και Ανάπτυξης του Υπουργείου Τουρισμού, κ. Γεώργιος Τζιάλλας, δήλωσε: «Ο θαλάσσιος τουρισμός αποτέλεσε στρατηγική μας επιλογή και ο αναπτυξιακός μας σχεδιασμός για τα επόμενα χρόνια στοχεύει στη βελτίωση και ενίσχυση των υποδομών σε μαρίνες, στην κρουαζιέρα και στο home-porting. Εκδώσαμε τα πρώτα στην Ελλάδα Προεδρικά Διατάγματα (Χίου, Αλίμου και Πύλου)  για την έγκριση χωροθέτησης μαρινών μεσαίου και μεγάλου μεγέθους σε περιοχές υπό ειδικό χωροταξικό καθεστώς προστασίας. Με τη διαχείριση κρίσης που ακολουθήσαμε τα προηγούμενα χρόνια και στρατηγικές κινήσεις μας, καταφέραμε να συγκρατήσουμε τα μερίδιά μας στην κρουαζιέρα από τις  γεωπολιτικές εξελίξεις σε γειτονικούς προορισμούς, που επηρέασαν τα προγράμματα των διεθνών ομίλων στην ευρύτερη περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου».

Από την πλευρά του, ο Πρόεδρος της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας, κ. Θεόδωρος Κόντες, σημείωσε: «Ο στόχος μας τώρα είναι η επέκταση της περιόδου που ήδη έχει αρχίσει με σκοπό να φτάσουμε το fullyear operation. Για να το καταφέρουμε όμως αυτό χρειάζεται η βοήθεια λιμένων και κράτους,ώστε όχι μόνο να βελτιωθούν οι υποδομές για ασφαλείς προσεγγίσεις, αλλά να υπάρξει και μία ανταγωνιστική πολιτική σε κόστος και υπηρεσίες. Το Cruise &Stay πρόγραμμα, αλλά και το ShortCruising σε διάφορες περιοχές με πιθανούς λιμένες εκκίνησης εκτός του Πειραιά, την Κέρκυρα, τη Ρόδο, το Ηράκλειο και ίσως την Αλεξανδρούπολη ή Καβάλα θα είναι προς τη σωστή κατεύθυνση».

Σύμφωνα με την κα Μαρία Δεληγιάννη, Εκπρόσωπο Κυβερνητικών και Δημοσίων Υποθέσεων Ανατολικής Μεσογείου, CLIA, «Τα οικονομικά οφέλη της βιομηχανίας είναι τεράστια. Με βάση τα στοιχεία της CLIA, η Ελλάδα δέχτηκε το 2017 πάνω από 4 εκατομμύρια επιβατοεπισκέψεις κρουαζιέρας που απέφεραν περίπου μισό δις έσοδα στη χώρα. Οι καταναλώσεις των επιβατών κρουαζιέρας σταθερά αυξάνουν και, σύμφωνα με την Τράπεζα της Ελλάδας, έχουν φτάσει τα €65 ανά επιβάτη σε κάθε τράνζιτ λιμάνι και τα διπλάσια, €139, σε κάθε λιμάνι επιβίβασης».

Και ο κλάδος του yachting θα βρίσκεται, φυσικά, στα κύρια θέματα της ατζέντας του Φόρουμ, με επίκεντρο τις μαρίνες και ειδικότερα τις διαδικασίες για επιτυχημένες ιδιωτικοποιήσεις, αλλά και τις ιδιαίτερες απαιτήσεις σε υποδομές και ζητήματα νομοθετικού πλαισίου. Άλλο θέμα με ιδιαίτερη βαρύτητα είναι η κατάσταση της βιομηχανίας ναυπήγησης, συντήρησης και επισκευής σκαφών στην περιοχή.

Η διοργάνωση συνεισφέρει, επίσης, σημαντικά στην ανάδειξη των ευκαιριών καριέρας και των προοπτικών απασχόλησης στο συγκεκριμένο κλάδο για τη νέα γενιά, καθώς για άλλη μια φορά η Εκθέσεις Ποσειδώνια Α.Ε. ενώνει τις δυνάμεις της με το Young Executives Shipping (YES) Forum. Επιπλέον, στην εκδήλωση Blue Growth, νέοι επιχειρηματίες θα έχουν την ευκαιρία να παρουσιάσουν επιχειρηματικά πλάνα με σκοπό την προσέλκυση επενδυτικών κεφαλαίων για τις νεοφυείς επιχειρήσεις τους. Η Blue Growth είναι ένας οργανισμός που ασχολείται με την προώθηση επιχειρηματικών ιδεών σε σχέση με τους θαλάσσιους και υδάτινους πόρους σε τοπική κλίμακα, μέσω της υιοθέτησης μιας περιβαλλοντικής και οικονομικής προσέγγισης.

Το 5ο Posidonia Sea Tourism Forum διοργανώνεται υπό την αιγίδα του Υπουργείου Τουρισμού και του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής. Υποστηρίζεται από το Ναυτικό Επιμελητήριο της Ελλάδας, τη Διεθνή Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας CLIA Europe, την Ένωση Μεσογειακών Λιμένων Κρουαζιέρας (MEDCRUISE), την Ένωση Πλοιοκτητών Ελληνικών Σκαφών Τουρισμού, την Ένωση Μαρίνων Ελλάδας, το Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας, την Ένωση Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων & Φορέων Ναυτιλίας και την Ομοσπονδία Συνδέσμων Τουριστικών & Ταξιδιωτικών Γραφείων (fedHATTA). Χρυσός χορηγός είναι ο ΕΟΤ. Αργυροί Χορηγοί είναι ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς, η HEMEXPO και ο Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης. Χάλκινοι Χορηγοί είναι η Air France-KLM, τοΑκτίνα Travel Group,η Celestyal Cruises, η Global Ports Holding καιη Intercruises Shoreside and Port Services.

 

Για περισσότερες πληροφορίες:

 

Άρτεμις Βαμβακοπούλου, Posidonia Press Officer, Extrovert Business Communications, τηλ. 210 6724265, posidoniapress@extrovert.gr

Μαρία Φώτου, Marketing & Events Coordinator, Posidonia Exhibitions, τηλ.210 4283608, mphotou@posidonia-events.com

 

 

crossworldbanner

seanergybanerblue

antipollution

palau

bv18

panamanian19

rstechnical7

Ημερολόγιο

«  Μάιος 2019  »
ΔΤΤΠΠΣΚ
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031

wartsila

hswbanner19

orionbanner

ifsts19banner

posidoniasea18

Αναζήτηση

pireas19